În campania din Germania s-au folosit influenceri creați cu inteligența artificială pentru a favoriza extrema-dreaptă

Sursa foto: Pixabay

Unele dintre aceste campaniile partidelor folosesc inteligența artificială pentru a-și răspândi mesajele înainte de votul de duminică, în cadrul căruia Germania va alege un nou Bundestag. Partidul german de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD) a fost mai activ pe rețelele sociale decât alte partide în timpul campaniei și se află pe locul al doilea în sondajele de opinie, scriu Sky News și Deutsche Welle.

Metodele de dezinformare folosite în campanie includ crearea de știri TV false sau de videoclipuri deep-fake cu aparenți „martori” sau „denunțători” care fabrică povești despre politicieni proeminenți. De exemplu, în noiembrie 2024, cu puțin timp înainte de declanșarea alegerilor anticipate, a fost publicat un videoclip care susținea că un membru al Parlamentului, care este un susținător declarat al Ucrainei, este un spion rus. Dr. Marcus Faber, membru al Partidului Liber Democrat și șef al comisiei guvernamentale pentru apărare, a fost vizat într-un videoclip care a folosit inteligența artificială pentru a sugera că un fost consilier a făcut afirmația. Într-un alt videoclip, o femeie în vârstă de 18 ani acuza un ministru german de abuz asupra copiilor – acuzația era falsă, iar videoclipul a fost realizat cu ajutorul inteligenței artificiale.

Citeste mai mult AICI

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: