Întâlnire JETRO – CCIR. Ce s-a discutat în spatele ușilor închise

daraban ccir jetro
foto: CCIR

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a primit, în data de 24 iulie a.c., vizita noului director general al Japan External Trade Organization (JETRO) România, Sawaka Takazaki, în vederea continuării demersurilor referitoare la consolidarea relațiilor bilaterale dintre cele două state.

JETRO (Japan External Trade Organization) este o organizație guvernamentală japoneză înființată în 1958, care are ca obiect de activitate promovarea comerțului și investițiilor reciproce dintre Japonia și restul lumii. Scopul inițial al activității JETRO a fost de a promova exporturile companiilor japoneze în străinătate, dar în secolul al XXI-lea activitatea s-a concentrat în special pe atragerea de investiții străine și pe sprijinirea firmelor mici și mijlocii din Japonia, în vederea maximizării potențialului lor de export la nivel mondial.

Invitat în studioul Puterea Știrilor, Mihai Daraban a dezvăluit ce s-a discutat în spatele ușilor închise, la această întâlnire.

„Noi ne-am propus să dezvoltăm niște relații mai speciale cu partenerul strategic, bineînțeles, Statele Unite, cu Japonia și cu Coreea de Sud. Deci ei reprezintă niște motoare ale economiei mondiale. Bine, Japonia este a 3-a economie a lumii, după Statele Unite și China. Coreea de Sud este o țară cu PIB-ul mai mare decât al Rusiei, ca să facem niște comparații. Și ne-am propus ca aceste trei zone să fie zonele noastre de interes, că nici nu e bine să-ți iei foarte multe teme, e bine să-ți iei una, două, trei teme și dacă le poți duce la bun sfârșit și cu succes, e foarte bine. Deci, repet, Statele Unite, Japonia și Coreea. Bineînțeles, cu Japonia există o tradiție mai lungă în România. Cei care nu cunosc, vreau să le spun că primele tancuri petroliere au fost construite în Japonia, la paradoxal, la aceeași companie care a realizat podul de la Brăila.

Japonia ne-a ajutat să construim cel mai mare terminal de containere din portul Constanța. Ei au fost mai timizi, dacă vreți, în a se promova în România, nu au avut o comunicare foarte adecvată către România, pentru că produsele japoneze, în general, au vorbit de la sine și ei s-au bazat foarte mult pe produsele japoneze care au invadat piața. Le vedem pas cu pas, le vedem pe șosele, le vedem la hipermarket-uri. Practic, dacă vreți zona de electrocasnice în România e împărțită aproape jumate-jumate între Japonia și Coreea de Sud. Ținta noastră a fost următorul subiect: <<cu tot acest apetit al consumatorului român vizavi de produsele japoneze, ce vă mai trebuie vouă să ajunge să produceți în România?>> Până la urmă, e foarte sănătos să să crești PIB-ul pe consum, se zice că e foarte sănătos, problema este ca acel consum să fie din produse produse în țară, nu produse din import. Iar când spui producție în țară, necontând naționalitatea producătorului, dar să se producă în țară, să ofere locuri de muncă, taxe pe teren, pe clădiri, ș.a.m.d”, a declarat Mihai Daraban, președintele CCIR, la Puterea Știrilor.

 

Autor

  • Marinela Anghelus

    Redactor-șef PS News, coordonează echipa de jurnaliști ai PS News din 2017. Are o experiență de peste 8 ani în presa online. Înainte de a intra în presă, a ocupat poziția de consilier parlamentar pentru 2 ani, în perioada 2013-2015. În aceeași perioadă a făcut parte din echipa de specialiști digitali ai unei mari corporații din Statele Unite ale Americii - Lotus Interworks. Este absolventă a Facultății de Științe Politice a Universității București și a unui master de Relații Internaționale și Studii Europene la aceeași facultate. Ulterior, a urmat și cursuri de prezentator TV la Academia „Studiourile Buftea”.

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL