Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit

pod braila
Sursa foto: Inquam Photos/George Calin

Asfaltul de pe podul Brăila, cu care s-au tot lăudat autoritățile în ultimele luni, este de proastă calitate și a fost turnat greșit. Asta a fost concluzia experților care au verificat de ce apar valuri și crăpături în construcția declarată o minune a infrastructurii românești. Constructorul trebuie să găsească o soluție, altfel podul de la Brăila nu va fi recepționat.

După două reasfaltări, șefii de la Drumuri recunosc că italienii care au construit podul de la Brăila au așternut un asfalt de proastă calitate. După prima săptămână, atunci când au apărut valuri pe șosea, au dat vina pe tirurile care nu ar fi respectat restricțiile de tonaj pe timp de caniculă. Însă un raport realizat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere arată că problemele sunt mai grave.

„Concluziile raportului sunt clare: nu au fost respectate rețeta și tehnologia. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă”, a declarat Cristian Pistol, director general al CNAIR.

Constructorul și consultantul trebuie să propună soluții. Cel mai probabil, spun specialiștii, este nevoie de refacerea completă a hidroizolației podului și de turnarea unui nou covor asfaltic.

Probleme nu sunt doar la asfalt. Constructorul a trebuit să intervină și pentru a opri infiltrarea apei în blocurile de ancoraj de pe cele două maluri ale Dunării. Dacă umplerea microfisurilor cu rășini nu va funcționa, s-ar putea interveni pentru o hidroizolare a structurilor de care sunt prinse cablurile care susțin podul.

Șefii din transporturi spun că podul nu va fi recepționat până când constructorul nu va remedia toate problemele.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: