Legea care desființează AMEPIP, gardianul companiilor de stat, promovată de USR, e ilegală și neconstituțională

Sursa foto: AGENȚIA PENTRU MONITORIZAREA ȘI EVALUAREA PERFORMANȚELOR ÎNTREPRINDERILOR PUBLICE
USR primește o lovitură de la un organism al statului în încercarea sa de a desființa cât mai multe instituții posibil. Consiliul Legislativ apreciază că propunerea legislativă privind desființarea AMEPIP, o inițiativă a senatoarei USR Cristina Prună, este ilegală și anticonstituțională.

În acest context, CL a dat aviz negativ propunerii legislative, argumentând amplu. De altfel, deși era jalon în PNRR, dar și element central în negocierile României pentru aderarea la OCDE (obiectiv strategic asumat inclusiv la nivel de CSAT), funcționalizarea AMEPIP întârzie să se finalizele.

În plus, situația este cu atât mai ciudată și propunerea USR cu atât mai greu de înțeles cu cât ea vine în condițiile în care actualul guvern, din care face parte și USR, își propune o reorganizare, eficientizare și profesionalizare a aparatului de stat, adică exact zona de expertiză a Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) și scopul pentru care a fost creată.

Mai mulți parlamentari USR au depus la Senat, în iunie, un proiect de lege prin care propun desființarea AMEPIP, super-agenție care a fost înființată de România ca jalon din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), deși jalonul inițial prevedea doar implementarea OUG 109 astfel încât la companiile de stat să fie alese transparent conduceri profesioniste pe o durată de 4 ani. AMEPIP nu a fost încă operaționalizată, motiv pentru care Comisia Europeană a suspendat 330 de milioane de euro din cererea 3 din PNRR pentru neîndeplinirea jalonului.

Redăm principalele argumente CL din cadrul documentului care consacră avizarea negativă a proiectului USR:

1. Propunerea legislativă are ca obiect desfiintarea Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluai.ea Perfomanţelor Într;prinderilor Publice
(AMEPIP) prin preluarea activităţii acesteia de către o direcţie nou-înfiinţată în cadrul Secretariatului General al Guvemului.

2. Prin obiectul său de reglementare, propunerea legislativă se încadrează în categoria legilor ordinare, iar în aplicarea prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea fundamentală, prima Cameră sesizată este Senatul.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: