Mai multe magazine Mega Image, închise de ANPC

ANPC
Sursă foto: ANPC

Comisarii de la Protecția Consumatorului au făcut o serie de controale la mai multe magazine aparținând lanțului de magazine Mega Image și au dat amenzi în valoare de 900.000 de lei, după ce au găsit fructe și legume stricate, produse expirate, gheață în exces pe unele produse, mizerie în frigidere.

11 magazine au fost închise până la remedierea deficiențelor găsite de inspectori

În perioada 7-8 august, Comisariatul Regional pentru Proteția Consumatorilor Regiunea București-Ilfov a verificat mai multe magazine aparținând retailerului SC Mega Image SRL.

Echipele de comisari au controlat 64 de locații, din regiune, iar în urma neregulilor constatate, au aplicat 90 de amenzi în valoare de 900.000 lei  și au dat 12 avertismente, scrie News.ro.

De asemenea, comisarii de la Protecția Consumatorului au decis oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor în 11 locații; oprirea definitivă de la comercializare a peste 750 kg de produse alimentare, în valoare de peste 45.000 lei și au propus încetarea practicilor comerciale înșelătoare, pentru 4 locații.

„Când vorbim de dublu standard la nivel european, nu ar trebui să facem referire numai la produse. Consumatorul român nu este tratat la fel ca cel din țările în care unii operatori economici își au originile. Dacă cei de acasă merită ce este mai bun, pare că cei de peste hotare, din România, pot fi tratați altfel și, credem noi, cu mai puțin respect. Acești giganți financiari ar trebui să citească povestea lui Cuza, cu ocaua mică și ocaua mare. Poate, în ghidul de bune practici pe care marii retaileri refuză să-l semneze, ar trebui introdusă și povestea de mai sus”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
 

Principalele abateri constatate de comisarii CRPCR București-Ilfov au fost:

-comercializarea unor produse fără a avea etichetă cu data deschiderii;

-comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice;

-folosirea unor agregate frigorifice neigienizate;

-comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită;

-nerespectarea temperaturii de păstrare pentru produse alimentare;

-neconcordanțe între prețul produselor afișat la raft și cel de la casa de marcat;

-condiții igienice precare pentru depozitarea produselor alimentare;

-comercializarea unor produse fără a avea menționate, pe etichetă, informațiile în limba română; -comercializarea unor pproduse congelate cu acumulări de gheață în exces;

-nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea produselor finite calde;

-neafișarea prețului produselor, la locul de comercializare;

-comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare, inclusiv a unor preparate finite, din zona gastro.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: