Primul ministru, Marcel Ciolacu s-a întâlnit, marţi, 10.03 a.c., la Palatul Victoria, cu reprezentanţi ai lanţurilor de magazine autohtone şi ai distribuţiei din comerţul cu bunuri alimentare.
S-a discutat despre soluţiile prin care Guvernul poate sprijini deopotrivă producătorii, distribuitorii şi retalierii români. Ciolacu a transmis că produselor româneşti trebuie să aibă şanse egale pe piaţă cu produsele de import.
Și totuși, relația dintre producători, furnizori și marile lanțuri de magazine, în România, nu este întocmai cea mai facilă. Producătorii se plâng de mul timp că nu au acces în magazine.
Alexandru Grigoriev, expert agribusiness a explicat pentru PS News de ce există problema relației furnizor-retailer, în România.
“În primul rând, un retailer poate funcționa atunci când se bazează pe o rețea de furnizori. Este o condiție esențială ca un retailer să poată să-și creeze o clientelă constantă, iar la rândul lui să ofere constanță a aprovizionare. Și asta depinde de furnizori.
Atâta vreme cât are furnizori care poat să îi ofere ritmic produsele și în cantitățile necesare, lucrurile sunt în regulă. În momentul în care treaba asta nu se face, atunci cade toată construcția. Și aici este problema pe care o au și marile lanțuri de magazine. Da, pentru că ne plângem că producătorii români nu vând în marile lanțuri de magazine.
Nu vând pentru că nu reprezintă o forță și nu pot oferi constant marfă, cantitatea și la calitatea cerută, pentru că nu există asociere și abia în ultimii ani cu greu au apărut niște cooperative care de obicei în timpul verii oferă constant produse”.
Trebuie să se înceapă de la bază, de la producători
„Cea mai ilustrativă ramură, să zic așa, este a pepenilor verzi, unde vedem că deja există cooperative care livrează lanțurilor de supermarket-uri. Trebuie să se înceapa de la bază, de la producători, pentru că retailerul este de fapt un intermediar între producător și consumator. Nu pot să mă apuc să construiesc ceva de la mijloc. Nu pot construi etajul unu fără să fi construit fundația și parterul, pentru că retailerul exact asta este ea. De la producător, care este fundația, bază, să zicem, mai departe către consumatorul final. Și atunci poți să consolidezi”, a explicat Alexandru Grigoriev pentru PS News.
Marcel Ciolacu a considerat foarte utilă discuţia despre producţia şi distribuţia produselor alimentare autohtone.
”Printre acestea s-au numărat impactul unor măsuri precum impozitul de 1% pe cifra de afaceri sau plafonarea adaosurilor comerciale la unele categorii de produse, debirocratizarea interacţiunii cu instituţiile statului, implementarea sistemului de Garanţie-Returnare RetuRO, accesarea de fonduri europene pentru comerţ şi distribuţie, precum şi reglementările aplicabile în domeniul forţei de muncă,. (…) Reprezentanţii lanţurilor de magazine autohtone şi ai distribuţiei din comerţul cu bunuri alimentare i-au mulţumit premierului Marcel Ciolacu pentru disponibilitatea de a discuta despre propunerile lor, care vor fi analizate la nivelul ministerelor şi instituţiilor cu atribuţii, în vederea celor mai bune soluţii”, a transmis Guvernul.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News