Mașinile noi pe benzină și motorină ar putea fi vândute și după 2035

carburanți
Sursă foto: Unsplash

Mașinile noi cu motoare pe combustie ar putea fi vândute și după 2035, interdicția propusă de oficialii europeni putând fi amânată cu cel puțin câțiva ani, potrivit șefului Porsche, Lutz Meschke.

Planul european de eliminare treptată a vânzării de mașini noi cu motoare cu combustie până în 2035 ar putea fi amânat, a declarat directorul financiar al Porsche AG, Lutz Meschke, potrivit Bloomberg.

Există o mulțime de discuții în acest moment în jurul sfârșitului motorului cu combustie„, a declarat recent Meschke, în timp ce se afla în Singapore. „Cred că măsura ar putea fi amânată”.

O încetinire a comenzilor de vehicule electrice a pus sub semnul întrebării dacă Uniunea Europeană este pe drumul cel bun pentru eliminarea treptată, care reprezintă unul dintre cele mai ambițioase eforturi de reducere a emisiilor de carbon. Consumatorii din regiune au fost descurajați de lipsa unor rețele de încărcare fiabile, de prețurile ridicate persistente și de retragerea stimulentelor pentru vehiculele electrice. Marea Britanie și-a amânat deja cu cinci ani interdicția planificată de a comercializa noi modele pe benzină și diesel.

În timp ce producătorii de EV-uri premium și de lux pot funcționa fără subvenții, tăierea acestora din segmentul de volum este o greșeală, a declarat Meschke, care a vorbit în marja evenimentului de prezentare a SUV-ului electric Macan al Porsche, care a fost amânat mult timp.

Trebuie să vedem cât de abruptă este curba de creștere în următorii ani”, a spus Meschke. „Dacă vom avea o situație ca acum, cu o anumită reticență în a cumpăra mașini electrice în Europa, atunci poate că subvențiile vor reveni„.

Anul trecut, în săptămânile de dinaintea adoptării de către UE a planului de eliminare treptată a vehiculelor noi cu motoare cu combustie, Germania a refuzat să susțină acest demers, cerând ca Bruxelles-ul să protejeze și vehiculele care funcționează cu combustibili electrici – o tehnologie susținută de Porsche.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: