Lucrările de șantier pentru viitoarea Magistrală 6 de metrou înregistrează progrese vizibile, anunță joi cei de la Metrorex. Aceștia prezintă stadiul pe fiecare din cele două secțiuni.
„Luna iunie a fost productivă pentru ambele secțiuni (SUD și NORD), iar graficul de lucrări a înregistrat un avans considerabil”, potrivit Metrorex.
Pe SECȚIUNEA SUD, tronsonul 1 Mai – Tokyo, cele două TBM-uri, „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana” înaintează în execuția celor două tuneluri, către viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa, pe direcția către 1 Mai.
– Cu pornire de la viitoarea stație de metrou Tokyo, TBM „Sfânta Maria” a realizat 400,11 metri de tunel pe Linia 2 și a montat 262 de inele din 602, iar TBM „Sfânta Ana” a realizat peste 115 metri de tunel și a montat 72 inele din 600 pe Linia 1.
– La viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa s-au excavat 35.528 metri cubi și s-au betonat 3.160 metri cubi;
– La interstația Aeroport Băneasa – Gara Băneasa au fost realizați 94 de piloți;
– 30.241 metri cubi au fost excavați la viitoarea stație de metrou Gara Băneasa și au fost betonați 3.668 metri cubi;
– La interstația Gara Băneasa – Piața Montreal s-au excavat 2.501 metri cubi;
– La viitoarea stație de metrou Piața Montreal s-au executat 58 de panouri de pereți mulați din 62 și 917 piloți plastici din 933. Pentru accesul A, au fost executați 110 piloți din 120;
– La viitoarea stație Expoziției s-au executat 693 m grindă de ghidaj și 100 de panouri de pereți mulați din 102. S-au realizat 9 pereți mulați plastici și 591 piloți plastici. Au fost excavați 21.927 metri cubi și s-au betonat 2.163 metri cubi;
– La viitoarea interstație Expoziției – Pajura au fost betonați 290 metri cubi;
– Pentru viitoarea stație de metrou Pajura s-au executat 11 barete și 210 piloți forați pentru Accesul A;
– La stația de metrou 1Mai (existentă) continuă lucrările de relocare a utilităților.
Pe SECȚIUNEA NORD, Tokyo – Aeroport Otopeni, continuă lucrările conform graficului de execuție stabilit.
– La viitoarea stație Ion I.C. Brătianu s-au realizat 9 panouri pentru accesuri A+B și grinda de ghidaj aferentă de 116 metri liniari. S-au armat 3 ploturi din planșeul superior și s-au betonat 2 ploturi. S-au excavat aproximativ 4.100 metri cubi sub planșeul superior și s-au executat 8 din cele 16 panouri pereți plastici. S-au executat 6 puțuri de epuizment și s-au echipat 3.
– La viitoarea stație de metrou Aeroport Otopeni s-au excavat pentru planșeul superior 7.500 metri cubi și s-a realizat grindă de ghidaj de 250 metri liniari/stație și grinzi de ghidaj pentru barete. S-au realizat 37 panouri pereți mulați și 19 barete cu stâlpi metalici aferenți. S-au betonat 1.400 metri pătrați beton egalizare plot 8. S-au armat 126 tone pentru plotul 8 al planșeului superior.
Metroul de Otopeni, 12 stații și 12 trenuri noi
Magistrala M6 va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
Secțiunea Sud reprezintă segmentul cuprins între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și este construită de către asocierea Alsim Alarko – Makyol.
Secțiunea Nord, Tokyo – Aeroport Henri Coandă, a fost contractată cu asocierea Gulermak – Somet.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News