Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică Ghidul solicitantului pentru un apel de proiecte în care şcolile

Sursa foto: Facebook/Ministerul Educației - România

Ministerul Educaţiei a lansat, vineri, în consultare publică, Ghidul solicitantului pentru apelul de proiecte ”Granturi pentru unităţile de învăţământ pilot”, în cadrul căruia pot fi depuse proiecte care să includă un ”program complex de inovare educaţională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învăţare, evaluare, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare cu comunitatea locală”. Şcolile care depun singure asemenea proiecte pot primi, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, finanţare de 200.000 de euro, proiectele depuse în parteneriate primind fonduri nerambursabile de 200.000 de euro pentru fiecare dintre partenerii din proiect, dar nu mai mult de un milion de euro.

Ministerul Educaţiei anunţă că proiectele inovatoare dezvoltate la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar au la dispoziţie un buget total de 12 milioane de euro, fără TVA, valoare eligibilă din PNRR. Vineri, a fost pus în dezbatere publică Ghidul solicitantului pentru unităţile didactice care vor să pună în aplicare proiecte pilot.
”Solicitantul trebuie să prezinte în cererea de finanţare un plan clar şi fezabil de pilotare a unui program complex de inovare educaţională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învăţare, evaluare, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare cu comunitatea locală”, se arată în document.
Proiectele trebuie să facă referire la subiecte precum: managementul unităţii de învăţământ, inclusiv finanţare alternativă şi recrutare de personal; elemente inovative la nivel de curriculum, arii curriculare, programe şcolare; metode şi standarde de evaluare a performanţelor elevilor/ metode de evaluare a progresului în dezvoltarea antepreşcolarilor/preşcolarilor; metode de autoevaluare instituţională şi asigurare a calităţii; dezvoltarea carierei didactice şi a managementului şcolar: incluziunea antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) în învăţământul de masă. Cele şase domenii sunt considerate priorităţi, iar dintre cele şase priorităţi stabilite prin ghid, fiecare proiect trebuie să aibă în vedere, în mod obligatoriu, cel puţin două.
Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: