Din acest an nu vor mai putea fi cumpărate mașini diesel prin Programul Rabla, a anunțat în cadrul emisiunii Gândul Green – susținută de Țiriac Auto – Mircea Fechet, ministrul Mediului. Totodată, Fechet a anuțat că va discuta cu ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, și cu premierul Marcel Ciolacu despre posibilitatea creșterii valorii ecotichetului, care anul trecut a fost de 5.000 de euro, jumătate față de anul 2023.
Din această cauză, în anul 2024 s-a înregistrat o prăbușire a vânzătorilor de mașini hibride și electrice.
Programul Rabla, prin care statul își propune întinerirea parcului auto național prin înlocuirea mașinilor poluante cu cele noi, prietenoase cu mediul, împlinește anul acesta 20 de ani, iar intenția autorităților este de a fi prelungit. Mai mult, din acest an apare o modifixare importantă.
„Programul Rabla este cel mai vechi program, împlinește 20 de ani anul acesta și ne propunem să îl prelungim. Încercăm să simplificăm. Am avut discuții cu producătorii de autoturisme din România, cu importatorii, și am creionat câteva principii pentru 2025 – 2030. Cred că e nevoie de o astfel de predictibilitate pe termen lung și lucrurile la care m-am referit în discuții au în vedere, pe de o parte, ceea ce finanțăm și o veste bună, sper eu, pentru români este aceea că ne propunem ca Programul rabla să fie din ce în ce mai verde și, pentru prima dată, n-o să mai finanțăm diesel”, a declarat ministrul Mediului, Mircea Fechet, la Gândul Green.
În anul 2024, vânzările de mașini hibride și electrice noi s-au prăbușit, după ce valoarea unui ecotichet a scăzut la 5.000 de euro. Așa că, din acest an, voucherul ar putea crește.
Conform unor surse din cadrul Ministerului Mediului, sunt luate în discuție mai multe variante, de la un minim de 6.000 de euro până la 8.500 euro, așa cum au cerut producătorii și importatorii de autoturisme.
„Trebuie să vorbim deschis despre faptul că scăderea bruscă a tichetului, în anul 2024, ca urmare a unei ordonanțe de urgență din decembrie 2023, de la 10.000 la 5.000 de euro, a condus la situații în care cel mai probabil un român ar fi vrut să-și ia un autotutism electric și, văzând că a scăzut valoarea tichetului, a renunțat și poate a luat o mașină convențională, poate a luat cu motor termic, poate a luat un second hand, nu avem de unde să știm. Mă simt obligat să propun creșterea valorii ecotichetului, pentru că aceasta are legătură cu numărul mașinilor vândute, se vede și în cifre o descreștere. Rămâne să discut cu ministrul Finanțelor Publice și cu prim-ministrul și sperăm ca rapid să putem da vești bune și în sensul în care valoarea ecotichetului să crească”, a mai adăugat Mircea Fechet.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News