Cumpărăturilor le este tot mai greu să găsim mărimea potrivită pentru haine. Provocarea este și mai mare când fac cumpărăturile online.
Pentru a crește stima de sine a cumpărătorilor, producătorii de haine au început să eticheteze hainele cu o măsură mai mică, decât cea reală.
Rezultatul este, însă, că s-au înmulțit retururile.
În magazine, confuzia apare la raft. Drept urmare, clienții au tendința să probeze mărimi diferite, ca să nu fie nevoiți să iasă din cabină și să caute, din nou, o măsura adecvată.
În cazul comenzilor online lucrurile se complică, pentru că hainele pot fi încercate abia acasă.
Din 2012 s-a încurajat și adoptarea unor mărimi unisex. Mai mult decât atât, branduri au propriile grile de măsurători.
Unul dintre cele mai mari magazine online de haine din țară a înregistrat anul trecut peste 3 milioane de comenzi. 36% dintre produse au fost returnate.
„60% dintre motivele de retur fac parte din categoria produselor care sunt fie comandate cu o măsură mai mare sau mai mică.
În cazul ținutelor pentru copii, încurcătura poate fi și mai mare, pentru că mărimile sunt în funcție de vârstă.
Specialiștii vorbesc despre un fenomen al mărimilor iluzorii la nivel global. Este o practică adoptată de unele mărci de îmbrăcăminte de a eticheta hainele cu măsuri mai mici decât cele reale, pentru a-i face pe clienți să creadă că sunt mai slabi ca în realitate.
„Aceste măsuri sunt adaptate emoțional pentru client. Când designerul pune măsura 36 și clientul este 42, clientul pleacă atât de încântat și se minte singur. Ajunge în altă parte și află că adevărul este 44”., a declarat Clara Rotescu, președintele Federației Române de Design Vestimentar.
Tabelul european standard de mărimi a fost modificat ultima oară în 2012.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News