Noile riscuri de siguranţă ale avioanelor Boeing 737 Max creează probleme operatorilor aerieni

Boeing 737 Max
Sursa foto: Facebook - The Boeing Company

Desprinderea unui panou de uşă în timpul zborului unui avion Boeing 737 Max şi blocarea ulterioară la sol a peste 170 de avioane Boeing au reaprins frustrarea în rândul companiilor aeriene din cauza dificultăţilor producătorului american de avioane de a limita o serie de crize de siguranţă şi aprovizionare, au declarat oficiali din industrie şi experţi, transmite Reuters.

Alaska Airlines, care a operat vineri un zbor intern din SUA, şi United Airlines deţin împreună 70% din flota de avioane Max 9 şi au anulat sute de zboruri. Şi, în condiţiile în care verificările iniţiale au descoperit şuruburi slăbite în unele dintre avioanele consemnate la sol, revenirea acestora în serviciu ar putea fi amânată, cu implicaţii pentru câştigurile ambelor companii aeriene.

Unii analişti au redus deja estimările de profit pentru primul trimestru pentru ambii operatori. Cu toate acestea, amploarea impactului depinde de cât timp vor rămâne avioanele la sol. CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a recunoscut marţi greşelile şi a spus personalului că el şi mulţi clienţi au fost ”zdruncinaţi până în oase”. Boeing trebuie să lucreze pentru a-şi câştiga încrederea, a spus el.

”În următoarele două săptămâni, vom fi sub asediu”, a avertizat Calhoun, potrivit unor persoane familiare cu observaţiile sale.

Asediul poate fi resimţit în mass-media, laboratoarele de investigaţie sau pe coridoarele Congresului – dar şi în sălile de consiliu ale unora dintre cele mai mari companii aeriene din lume, potrivit directorilor.

Acest lucru ar putea creşte şi presiunea pentru reduceri suplimentare ale preţurilor avioanelor, pentru a câştiga noi vânzări, deşi piaţa pentru avioanele noi rămâne limitată şi termenele lungi de livrare înseamnă, de asemenea, că preţurile cresc din nou pentru a acoperi inflaţia, au spus companiile aeriene şi surse din piaţă.

”Este destul. Există o problemă sistemică mai profundă la Boeing”, a spus Dennis Tajer, purtătorul de cuvânt al sindicatului piloţilor American Airlines (AAL.O).

United, forţată să lase la sol 79 de avioane pentru care a vândut locuri, este supărată cu un furnizor cu care împărtăşeşte rădăcini corporative, au spus oameni familiarizaţi cu problema. United a refuzat să comenteze.

Boeing s-a referit la comentariile de marţi ale lui Calhoun, care şi-a exprimat încrederea că clienţii îşi vor arăta din nou încrederea, dar că Boeing va trebui să demonstreze acest lucru prin acţiunile sale.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: