Patruzeci de unităţi şcolare din judeţul Prahova au făcut obiectul reorganizării decise de ministerul de resort, cu scopul de a reduce cheltuielile bugetare. Peste 20 de şcoli pierd personalitatea juridică, însă niciunul dintre directorii şcolilor care au pierdut personalitatea juridică nu revine la catedră ca simplu dascăl, toţi cei aflaţi în această situaţie fiind „numiţi prin detaşare în interesul învăţământului în funcţia de director adjunct”, potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar Prahova (IŞJ) la solicitarea News.ro.
Patruzeci de unităţi de învăţământ din judeţul Prahova „au fost propuse spre reorganizare”, conform datelor oficiale furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova. Peste douăzeci de şcoli pierd personalitatea juridică.
„La nivelul judeţului Prahova au fost propuse spre reorganizare 40 de unităţi de învăţământ care nu se mai încadrează în prevederile art. 16 coroborate cu prevederile art. 23 alin. (13) lit. a) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările si completările ulterioare, pentru a funcţiona cu personalitate juridică. În acest proces îşi pierd personalitatea juridică si devin structuri arondate 24 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat”, informează Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, la solicitarea News.ro.
În anul şcolar 2024-2025, la nivelul judeţului Prahova au funcţionat 202 unităţi de învăţământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică, din acest an şcolar numărul acestora reducându-se la 178. Directorii şcolilor care pierd personalitatea juridică şi devin structuri ale altor unităţi de învăţământ nu rămân însă fără posturi de conducere.
„Directorii unităţilor implicate în procesul de reorganizare, care au pierdut personalitatea juridică proprie, au fost numiţi prin detaşare în interesul învăţământului în funcţia de director adjunct”, se mai arată în documentul primit de la Inspectoratul Şcolar.
În procesul de reorganizare decis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în judeţul Prahova au fost desfiinţate două grădiniţe. Este vorba despre structuri arondate unor unităţi didactice mai mari, în care învăţau puţini copii.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News