Noul Cod silvic. Fechet: „Hoții de lemne trebuie să știe că rămân fără mașini”

Mircea Fechet
Sursă foto: Facebook / Mircea Fechet

Noul Cod silvic a intrat în dezbaterea comisiilor de specialitate de la Senat. Noul cod Silvic, jalon în Planul Național de Redresare și Reziliență, prevede o serie de măsuri menite să descurajeze furtul de masă lemnoasă, o problemă cu care se confruntă,  societatea românească.

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet subliniază faptul că trebuie închise, rapid, discuțiile cele mai importante, despre Noul Cod silvic.

“Cred că astăzi vom reuși să clarificăm toate aceste chestiuni”, a declarat pentru PS News, ministrul Fechet.

“Noul Cod silvic aduce multe noutăți. Este rezultatul muncii unor experți din universitățile de profil din România, din Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură, Marin Drăcea etc.

El actualizează situația pădurilor din România dar și a României cu legislația europeană, cu strategia națională pentru păduri 2030, cu strategia europeană pentru păduri și până la urmă, asigură cadrul legal pentru o mai bună digitalizare a transportului de masă lemnoasă, pentru a armoniza modul în care exploatăm pădurea și trecem de la modul convențional, așa cum știam în perioada comunistă, respectiv metri cubi de lemn exploatat la hectar, la rolul de mediu al pădurii și la rolul social al pădurii.

Sper să reușim să închidem o dată pentru totdeauna discuțiile cele mai importante, de modul în care combatem furtul de masă lemnoasă, confiscarea mijloacelor de transport, conflictul de interese în materia silvicuturii și nu în ultimul rând, accesul liber în pădurile din România.

Am văzut că foarte multe dezbateri există în spațiul public pe acest subiect și eu cred că astăzi vom reuși să clarificăm toate aceste chestiuni și să ajungem la un nou cod silvic care să împace, pe de o parte, nevoile populației, nevoile industriei, exigențele societății civile și ONG-urile de și pe de altă, ceilalți factori de care trebuie să ținem cont: ocoalele silvice mai mari sau mai mici, private sau testat Regia Națională a Voturilor, sindicatele din silvicultură”.

S-au discutat 100 de amendamente și mai sunt 100 și ceva de amendamente. Se poate ieși din această încrengătură?

“Pentru prima dată în istoria Ministerului Mediului, am avut 3 zile de dezbateri, când am publicat în consultare actul normativ. Timp de 3 zile am chemat la minister și ONG-uri, și industrie, și silvicultori, pe absolut toată lumea. A fost pentru prima oară când am avut persoane fizice care au participat la dezbaterea publică.

Dacă vom epuiza astăzi restul de 100 și ceva de amendamente sau nu, rămâne de văzut, însă îmi îndeplinesc sarcina de ministru și, așa cum am anunțat încă de la elaborarea Noului Cod Silvic, voi fi prezent și mă voi lupta pentru fiecare rând. Voi încerca să explic colegilor parlamentari care vor decide până la urmă care e poziția Ministerului Mediului și care sunt motivele care stau în spatele unor decizii pe care trebuie să le discutăm această săptămână. O variantă care să împace pe toată lumea.

Sancțiuni pentru actele de corupție din Noul Cod silvic

„Faptele de corupție există dintotdeauna și vor exista întotdeauna. Din acest motiv avem codul penal și codul de procedură penală. Problema nu este legată de sancțiuni. Problema este legată de eficiența acelor sancțiuni, pentru că este un adevăr faptul cu hoțîi de lemne, astăzi, nu se mai tem nici de sancțiuni contravenționale, nici de dosare penale”.

Singura măsură eficientă este confiscare a mijlocului de transport

„Din acest motiv eu consider (și am ajuns la această concluzie după ce m-am consultat foarte multă lume) că singura măsură eficientă este confiscarea mijlocului de transport. Te-am prins la furat cu lemne din pădure, ai rămas fără camion, ai rămas fără dubiță, ai rămas fără mașină, indiferent dacă valoarea mijlocului de transport, în multe situații, depășește și 100.000 euro.

Este singurul lucru care îi sperie cu adevărat pe hoții de lemne și pentru acel amendament pe care l-am elaborat împreună cu colegii mei din minister și cu multe alte entități mă voi lupta.

Sper, astăzi, să putem să ieșim de aici și să spunem că în continuare hoții de lemne trebuie să știe că rămân fără mașini, fără mijloace de transport, dacă nu se potolesc”.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL