Compania olandeză Multraship, lideră a consorțiului de firme de servicii navale care în urmă cu 20 de ani a scos de sub apele Dunării epava navei Rostock, sub pavilion ucrainean, care s-a scufundat în 1991 blocând navigația pe canalul Sulina, a cerut autorităților de la Haga să blocheze accesul României în Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), relevă datele analizate de Profit.ro.
Compania a cerut și blocarea aderării la Schengen, care tocmai a primit însă ieri undă verde.
Cei de la Multraship sunt în litigiu de mulți ani cu statul român pentru costuri suplimentare de 8 milioane de euro cu ranfluarea (ridicarea de pe fundul apei și repunerea în stare de plutire) a navei scufundate, pe care România nu le recunoaște.
Compania a obținut în 2012 o decizie favorabilă la Curtea Internațională de Arbitraj de la Zurich, care nu a fost recunoscută de justiția românească.
Între timp, cu tot cu dobânzi, penalități și cheltuieli de judecată, pretențiile olandezilor au urcat la 23 milioane euro. Multraship are și în prezent pe rol mai multe procese cu statul român, în instanțe locale.
″Cazul nostru este vechi, dar uneori apar oportunități de a spori presiunea prin intermediul altor înțelegeri. Olanda ar putea să se opună accederii României în OECD, dat fiind că Guvernul României nu s-a dovedit a fi un partener de încredere″, spune șeful Multraship, Leendert Muller, pentru influenta publicație olandeză De Telegraaf.
Un partid din Olanda s-a opus în această săptămână și aderării României la Schengen, dar fără succes.
El a menționat că Multraship a făcut demersuri pe lângă mai mulți politicieni din Olanda și România, inclusiv pe lângă fostul premier Rutte, pentru a-și obține banii considerați cuveniți, însă fără succes.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News