Pentru că nu a putut găsi intervaluri de zbor, operatorul aerian Dan Air a anunțat că nu va mai zbura de la Otopeni, ci doar de la Brașov. De asemenea, a fost anulată una dintre destinațiile de zbor.
Scandalul dintre Dan Air și ROMATSA pare să se transforme într-o telenovelă cu mule episoade. În ultima ieșire publică, Dan Air a anunțat că nu va renunța la zborurile de la Brașov și chiar a mărit numărul de destinații în care se poate ajunge cu plecare de pe Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav.
Numai că joi seara, 6 iulie 2023, operatorul aerian a venit cu un nou anunț. Dan Air le cerea scuze clienților din București și anunța că va mai efectua zboruri doar de la Brașov. În plus, pentru că una dintre curse – cel spre Malaga (Spania) – era în afara programului de funcționare a Aeroportului Internațional Brașov, aceasta a fost anulată.
„În primul rând ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar Dan Air și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără singura lor modalitate de transport aerian”, au transmis reprezentanții companiei, printr-un comunicat.
Operatorul aerian spune că își asumă pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București, iar toți pasagerii își vor primi înapoi integral banii pe bilete, în maxim 14 zile. Aceștia vor trebuie să formuleze o cerere de compensare pe adresa eu261@danair.aero.
Reprezentanții Dan Air susțin că au încercat să propună modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări, pentru a se încadra în programul Aeroportului Internațional Brașov. S-a dovedit că acest lucru este imposibil, deoarece este vorba despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte.
„Sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de Dan Air și luat la cunoștință de către autorități, care nu s-au opus. Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații”, au mai transmis reprezentanții Dan Air.
Al doilea factor care afectează programul de pe Aeroportul Henri Coandă este, în opinia Dan Air, rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu origine multiplă, fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație. Acest fapt generează întârzieri și mai mari, care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
„Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov. În scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic”, a explicat Matt Ian David, CEO Dan Air.
Până acum, cursele Dan Air care plecau de la Otopeni aterizau la Brașov și plecau spre diverse destinații din Europa, după care se întorceau la Brașov și, în cele din urmă, din nou la Otopeni. De acum, acestea vor pleca de la Brașov spre destinațiile europene, de unde se vor întoarce tot în orașul de la poalele Tâmpei, fără să mai ajungă la Otopeni.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News