Părinţii vor aloca în medie un buget de peste 850 lei pentru achiziţionarea rechizitelor şcolare în acest an, iar ghiozdanul rămâne cel mai important produs.
Potrivit Autograf, companie care comercializează produse pentru birou şi pentru acasă, în 2023 cererea pentru rechizite va creşte cu cel puţin 20%, comparativ cu 2022.
Bugetul variază direct proporţional cu numărul de copii din fiecare familie, categoria de vârstă a şcolarului, dar şi oraşul din care acesta provine, precizează sursa.
În materie de rechizite, produsul vedetă rămâne ghiozdanul, urmat de penar şi de alte produse secundare (caiete, creioane, stilouri, carioci etc). Se observă o tendinţă de creştere a preferinţelor consumatorilor pentru produse de brand, în timp ce familiile cu copii mai mari aleg produse cu design specific vârstei.
Tendinţa părinţilor din oraşele mari este să facă cumpărăturile online şi să caute produse recunoscute şi validate ca fiind cele mai bune din piaţă. Trendul este dat şi de campaniile de promovare de pe reţele sociale, atât de accesate de tinerii români.
În contextul economic actual, se observă o creştere a bugetului pentru produse de şcoală, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel un penar echipat cu 23 piese, în 2022 costa 62,99 lei, în 2023 costul este 71,99 lei, un ghiozdan neechipat, în 2022 era 319,99 lei, iar în 2023 este 349,99 lei şi un caiet A4, în 2022 era 12,99 lei iar acum este 14,99 lei.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News