Pe lângă velierul Adornate, o altă navă a lui Gabriel Comănescu a fost reținută, în Portul Midia

Sursă foto: GSP Offshore

După instituirea sechestrului asigurator, în urmă cu un an, asupra a două nave, DM155 și velierul Adornate, ale Grupului Servicii Petroliere (GSP), o a treia a fost sechestrată luni, 15 ianuarie a.c., la cererea unei firme străine.

Pe ordinea de zi a Tribunalului Constanța, Secția Maritim fluvial, s-au aflat luni, 15 ianuarie a.c., două acțiuni înregistrate de o societate comercială din Hong Kong, dar care are și punct de lucru în România, chiar la Constanța.

Navis Ship Management LTD apare în calitate de creditor, împotriva GSP Offshore SRL, deținută de milionarul Gabriel Valentin Comănescu, cea din urmă firmă figurând, în ambele cauze, ca debitor, împreună cu o altă societate controlată tot de același afacerist, Navymar Shipping LTD, înregistrată în Cipru, care se ocupă de recrutarea personalului pentru navele și platformele grupului de firme.

Această companie străină, în calitate de creditor, a cerut autorităților române, în dosarul 211/118/2024, să pună sechestru pe nava GSP King, a firmei cu același nume (GSP King LTD), aflată sub pavilion Panama. Totodată, până la soluționarea acestei cereri, s-a cerut, printr-o procedură de urgență, reținerea navei respective în Portul Midia.

Analizând motivele invocate, judecătorul instanței de fond a dispus reținerea navei, așa cum s-a cerut, hotărârea fiind executorie.

„Admite cererea de emitere ordonanţă preşedinţială – reţinere navă, formulată de reclamanta NAVIS SHIP MANAGEMENT LIMITED în contradictoriu cu pârâtele debitoare GSP OFFSHORE SRL, NAVYMAR SHIPPING LTD şi GSP KING LTD. Dispune reţinerea în Portul Midia a navei M/V «GSP KING», sub pavilion Panama, identificată prin nr. IMO 9292028, proprietatea pârâtei GSP KING LTD, până la soluţionarea definitivă a dosarului nr.211/118/2024, având ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiaşi nave. Executorie. Cu drept de apel, în termen de 5 de zile, de la comunicare. Pronunţată astăzi, 15.01.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei“, se arată în încheierea de ședință.

Cu privire la primul dosar, în care s-a cerut sechestrarea navei respective, urmează a fi stabilit termenul de judecată.

Două nave sechestrate dintr-un foc

Așa cum arătam mai sus, exact în urmă cu un an, în ianuarie 2023, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) a cerut instituirea sechestrului pe două nave ale GSP, printre care și velierul Adornate, simbolul prosperității grupului.

Măsura a fost cerută din cauza unor datorii către Port, iar instanța a admis acțiunea definitiv, ambele nave fiind sechestrate până la achitarea debitelor restante.

S-a instituit măsura sechestrului asigurător asupra a două nave ale GSP Logistic, în vederea indisponibilizării, pentru a se evita dispariţia sau degradarea acestora, ca măsură de prevedere pentru a recupera un debit iniţial de 787.564lei şi 285.859euro, reprezentând datorii neachitate în perioada 2020 – noiembrie 2022, ne-au declarat, la vremea respectivă, reprezentanții CNAPMC. Tot aceștia ne-au precizat, atunci, că datoriile reprezintă plata chiriei, utilități, penalități și alte cheltuieli.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: