Piața auto a stagnat, dar mai multe mărci, inclusiv Dacia, au avut vânzări în scădere

Sursa foto: Unsplash

Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat luna trecută un nivel aproape similar cu cel din 2022, ceea ce subliniază faptul că efectele Programului Rabla au fost mai reduse în acest an, față de așteptări, relevă datele analizate de Profit.ro.

România a înmatriculat în noiembrie 11.134 de autoturisme, cu 0,54% mai multe decât în urmă cu una, ajungând la 132.538 autoturisme după primele 11 luni ale anului, ceea ce înseamnă că piața auto își menține un volum mai mare decât cel din 2022, dar își ponderează creșterea comparativ cu prima jumătate a anului.

Pe toate segmentele de vehicule noi, piața auto a atins un volunm de 15.818 unități, cu 4,51% mai mare decât cel de anul trecut. O creștere foarte importantă s-a înregistrat pe segmentul LCV, unde cele 1.220 de unități au reprezentat un avans de 25,26% față de nivelul din noiembrie 2022. Cea mai mare creștere s-a înregistrat la autobuze și autocare, de 138%, sub impactul achizițiilor făcute de primăriile din toată țara. Revenind la autoturisme, care reprezintă aproximativ 70% din piața de vehicule noi, remarcăm că mai multe mărci au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor, inclusiv Dacia, care a fost puternic afectat de scăderea modelului Duster, aflat la finalul ciclului de viață pentru generația a doua.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: