Pierderea banilor din PNRR. Scrioșteanu, Ministerul Transporturilor: „La rutier ne-am îndeplinit toate angajamentele”

Foto FaceBook Ionel Scriosteanu

Comisia Europeană (CE) a propus marți suspendarea parțială a plăților din cea de-a treia cerere de plată a României în cadrul programului PNRR. Comisia a constatat că, în această etapă, nu au fost atinse șase jaloane. Este vorba despre reforme ale guvernanței întreprinderilor de stat și de investiții din domeniul transporturilor.

PS News a contactat Ministerul Transporturilor (MT) pentru a avea mai multe detalii despre neîndeplinirea acestor jaloane. Astfel, secretarul de Stat din MT, Ionel Scrioșteanu, spune că segmentele din transporturi care au fost neglijate pe parte de investiții sunt cel feroviar și metroul.

„Sunt ordonator de credite și coordonator al infrastructurii rutiere, din 2020. Pe zona noastră ne-am îndeplinit absolut toate angajamentele și chiar am absorbit cei mai mulți bani, cred că dintre toate domeniile. Pentru unele proiecte noi avem termen 2026 și unele le terminăm chiar de anul acesta”.

Întrebat care sunt segmentele din transporturi care au fost vitregite de investiții, Scrioșteanu spune:

„Feroviar. Cred că și pe zona de metrou erau ceva discuții, dar dacă nu-s la mine, nici n-aș vrea să vorbesc despre asta. Noi avem proiecte pe care le vom termina cu un an și jumătate mai devreme. Avem primele tronsoane din Autostrada Moldovei, A7, care este integral din fonduri europene și pentru care lucrurile pe toate cele 13 loturi merg bine, iar primele predări în trafic vor avea loc începând de anul acesta, cu toate că termenul alocat prin PNRR  este 2026″.

Pe principiul „iarnă car și vara sanie”, secretarul de Stat de la Transporturi spune ca au pregătit terenul unor proiecte cu mult timp înainte.

„Noi la rutier am avut noroc că în 2020 am lucrat foarte intens pe zona de A7 și am pregătit proiectul, inclusiv proiectul tehnic și atunci când a apărut această variantă cu PNRR-ul, toți cei 320km au fost eligibili, pentru că având proiectul tehnic, am făcut licitațiile doar pentru execuție, iar în momentul în care s-a semnat contractul au fost doar câteva săptămâni pentru ca acel constructor să înceapă efectiv lucrările.

Ionel Scrioșteanu spune că se lucrează intens pe cele 4 loturi din autostrada Buzău – Focșani, parte e Autostrăzii Moldovei. În acest condiții, până la sfârșitul anului se va circula pe toate cele patru loturi din autostrada Buzău – Focșani. De asemenea, mai precizează el, se așteaptă deja următorul program financiar pentru a-l putea accesa.

„Noi vizăm următorul program financiar ca să putem să-l accesăm. A apărut PNRR-ul, am avut proiectul pregătit și am intrat direct în pâine, cu lucrările. Asta ne-a permis ca pe această zonă, pentru că mai avem câteva loturi și pe zona Transilvania și tunelul, Valea Urșilor (tot prin PNRR) unde și acolo am start-at lucrările și avem constructori foarte buni și acolo să putem să le închidem în 2026″, spune Ionel Scrioșteanu.

Jaloanele nu au fost îndeplinite nici în cazul regimului fiscal al microîntreprinderilor motiv pentru care „Comisia propune suspendarea parțială a plății în conformitate cu articolul 24 alineatul (6) din Regulamentul privind MRR. Această procedură le oferă statelor membre timp suplimentar pentru a îndeplini jaloanele sau țintele restante, ele primind totodată o plată parțială legată de jaloanele și țintele care au fost atinse în mod satisfăcător”, a informat CE.

 

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: