Președinte ANPM, apel pentru interzicerea mașinilor GPL în parcări subterane

Paracare
Sursă foto: mobilitateurbana4.ro/

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Laurenţiu Alexandru Păştinaru, face apel la administratorii parcărilor – agenţi economici, instituţii publice sau asociaţii de proprietari – să ia măsuri pentru respectarea interzicerii acesului maşinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente.

„E plin de maşini GPL în parcările subterane, desi accesul lor e interzis. Nu sunt controale”, afirmă el.

„Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalaţie GPL, dar deţinătorii acestor spaţii merg pe încredere şi consideră că doar prinzând această interdicţie în Regulamentele de parcare nu au nicio răspundere în cazul unui accident nefericit. E plin de maşini GPL în parcările subterane, desi accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicţie, prin anunţuri cât mai vizibile şi chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luaţi măsuri pentru respectarea interzicerii acesului maşinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Laurenţiu Alexandru Păştinaru, citat într-un comunicat de presă transmis, luni, de ANPM, preluae de News.ro.

Preşedintele ANPM este de părere că niciun şofer nu caută regulamentul de parcare al unui mall, înainte de a merge la cumpărături, iar mulţi dintre cei care deţin maşini cu GPL nu sunt conştienţi de ce ar însemna o explozie în subteran.

„În cazul maşinilor echipate cu astfel de instalaţii, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul maşinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai uşor datorită curenţilor, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul şi, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil şi inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai uşor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică şi este evacuat prin sistemul de ventilaţie. Nu are nimeni nimic cu maşinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obişnuim ca atunci când regula interzice intrarea maşinilor care funcţionează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a explicat el, subliniind că maşinile GPL chiar sunt o soluţie salvatoare pentru reducerea poluării şi cheltuielilor pentru combustibil.

Potrivit ANPM, mai multe studii realizate la nivel european au arătat că gazul petrolier lichefiat poluează mai puţin decât benzina şi motorina, având un proces de ardere mult mai curat decât al altor carburanţi din combustibili fosili. De asemenea, GPL nu conţine substanţe periculoase precum benzen, sulf sau plumb şi are o ardere completă, fiind considerat cea mai bună variantă de alimentare, cu 15% mai puţin poluantă decât benzina.

Autor

  • Are o experiență de peste 25 de ani în presa românească. Și-a început cariera în radio, a continuat cu presă scrisă (reviste) și acum este parte din echipa PSNews. Bun comunicator, pasionată de cuvântul spus sau scris, are o aplecare spre natura umană și literatură fantastică. Pledează vinovată de curiozitate și entuziasm.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: