Mâine, 15 mai 2025, va fi semnat contractul pentru execuția primului lot (33,7 km) al Drumului Expres Arad – Oradea cu o asociere de constructori din România și Ucraina. Este primul proiect de drum de mare viteză din România în care este implicat un constructor din țara vecină.
Semnarea contractului dintre CNAIR și Asocierea Precon Transilvania SRL (lider – Romania) – Automagistral Pivden SRL (Ucraina) va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, potrivit programului ministrului interimar Sorin Grindeanu.
Potrivit lui, pe traseul lotului 1 (33,7 km) al DEx Arad – Oradea se vor construi inclusiv 32 de lucrări de artă, printre care un pasaj în lungime de 727 metri, peste calea ferată și DC77.
DEx Arad – Oradea, împărțit în trei loturi
Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime de 120,47 km și se imparte în 3 loturi:
– Lotul 1 ( 33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură la DN 79 – Salonta (5,3 km),
– Lotul 2 ( 39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km),
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă Drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).
Și pentru lotul 3 amintim că a fost desemnată câștigătoare oferta asocierii Automagistral Pivden – Precon, însă ulterior au fost depuse contestații. În februarie, CNSC a admis parțial constetația turcilor de la Nurol.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News