Părțile au evaluat etapa la care se află studiul de fezabilitate pentru construcția podului rutier de la Ungheni și au pus la punct aspecte legate de lansarea lucrărilor.
Totodată, s-a convenit inițierea negocierilor pentru acordurile necesare construcției și modernizării celor patru poduri rutiere noi peste Prut:
- Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova)
- Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova)
- Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova)
- Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova).
Un alt subiect important a vizat implementarea controlului coordonat la punctul de frontieră Fălciu pentru a facilita transportul feroviar de mărfuri, odată cu reluarea circulației pe podul Fălciu-Cantemir.
Potrivit autorităţilor române, anul acesta se preconizează lansarea în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
La ora actuală sunt în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu.
Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News