De la sfârşitul anului viitor, autovehiculele de transport internaţional de marfă şi persoane, cu o masă mai mare de 3,5 tone, trebuie să aibă cutii negre inteligente cu tahografe de tip SMT2 pentru a putea fi urmărite prin sateliți.
Tahografele inteligente comunică prin sateliţi poziţionarea autovehiculelor, marcând automat trecerea frontierelor între statele-membre ale Uniunii Europene (UE), dar şi activitatea de încărcare/descărcare a vehiculelor.
Autorităţile de control în trafic vor putea descărca instant datele din tahografe (compatibilitatea dispozitivului, inspecţia tehnică a acestuia, prezenţa şi valabilitatea cardului de şofer) fără să mai oprească autovehiculele, astfel încât conducătorii auto să câştige timp de condus.
Conform RAR, legea prevede că timpul de rulare nu poate depăşi nouă ore, cu 45 de minute de pauză o dată la patru ore şi jumătate, alternând cu 11 ore de odihnă.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News