Profesorii ai căror elevi au avut note mici la simularea de la Bacalaureat vor face cursuri pentru dezvoltarea competențelor. Experții explică în ce fel ar trebui pregătiți elevii în următoarea perioadă.
Inspectorii școlari vor organiza activități metodice cu profesorii care predau discipline pentru Bacalaureat. Prioritatea este acordată profesorilor care au elevi cu medii sub 6 la simularea examenului de Bacalaureat 2024. Astfel, inspectoratele școlare județene vor organiza webinarii și activități metodice cu dascălii, cu accent pe dezvoltarea competențelor care necesită îmbunătățire și consiliere pentru situații particulare.
În același timp, Ministerul Educației recomandă elevilor să urmeze lecțiile Teleșcoala și să exerseze teste de antrenament din anii anteriori pentru a se pregăti pentru Bacalaureat.
„Subiectele să știți ca nu sunt grele la Bacalaureat. Subiectele sunt create pentru nivel mediu, pentru certificarea unei competențe medii și tocmai din acest motiv ele trebuie să fie respectate pentru toți absolvenții“, a explicat ministrul Educației, Ligia Deca.
Nu îngrași porcul în ajun
În primul rând, sistemul ar trebui să se curețe de profesorii care nu fac performanță, este de părere Cătălin Viorel Nan, vicepreședintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
„Mereu porcul se îngrașă în ajun, pe 24 decembrie, atunci îi dai grâu și te aștepți ca slănina să fie foarte bună… e un ajutor fantastic. Acum, serios, nu e chiar de râs? De ce nu-și asumă sistemul educațional propriile greșeli? De ce nu începe sistemul educațional să se autocurețe de oameni care nu fac performanță? Performanța unui profesor este și în capacitatea elevilor săi de a lua examene. Rezultatele sunt clare pentru toată lumea. Nu este niciun dubiu că sistemul educațional nu funcționează. Și acum vor să repare chestia asta prin cursuri? Mi se pare că se tot evită asumarea responsabilității reale“, spune reprezentantul părinților.
Dar expertul în educație Ștefan Vlaston a explicat ce ar trebui să facă profesorii ca să ajute elevii să obțină măcar nota de trecere.
„Asta nu se face decât prin activități remediale plătite. Dacă statul are bani, să plătească profesorii la plata cu ora, iar aceștia să cheme elevii după orele de clasă sau sâmbăta, în grupe mai mici, de 5-6 elevi. Să îi scoată la tablă, să discute. Cel puțin la matematică, din experiența mea de o viață, dacă nu ai contact face-to-face cu elevul, să vezi ce nu a înțeles, nu rezolvi. Așa, să te uiți la un film cu rezolvarea unor probleme e cam greu să-ți dai seama ce nu a înțeles elevul. Nota 5-6 se ia foarte ușor, dacă faci problemele esențiale, punctul I, sunt șase subiecte foarte simple, și dacă le rezolvi ești aproape de 5, mai faci și câteva puncte de la celelalte subiecte, și atunci ajungi la nota 6. Poți să lucrezi cu elevii doar ce înțeleg ei și ce le-ar asigura o notă minimă“, spune profesorul de Matematică Ștefan Vlaston.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News