Recomandări pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian

aeroport check in
Sursa foto: freepick

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a făcut mai multe recomandări pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian în lunile de vară, iar printre acestea se află:

  • check-in online, de acasă
  • prezența la aeroport cu trei ore înainte de zbor
  • eliminarea obiectelor de valoare din bagajul de cală

O altă recomandare făcută călătorilor este să evite, pe cât posibil, bagajul de cală; în lipsa acestuia, dar cu check-in-ul efectuat online, aceștia pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee.

În comunicatul de presă transmis de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, se mai arată:

„Călătorii să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, menţinând contactul cu operatorul aerian; întotdeauna, atunci când îşi achiziţionează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informaţii de la compania aeriană în cazul oricăror modificări. Să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp şi, în unele cazuri, chiar bani.  Să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului”.

De asemenea, aceștia sunt sfătuiți să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani.

„Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasagerului sau în bagajul de mână”, a precizat sursa citată.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti recomandă pasagerilor să se informeze asupra drepturilor pe care le au aceştia, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate.

Totodată, pasagerii sunt îndemnaţă să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară.

CNAb a precizat că biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.

De asemenea, pe aeroporturile din România, pasagerii pot să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator.

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: