După Aerostar Bacău, România va avea și un al doilea centru de mentenanță pentru F-16 Fighting Falcon la Romaero și are șansa să devină lider regional în domeniu după semnarea unui memoradum de înțelegere între compania românească și Kongsberg, un grup tehnologic internațional cu sediul în Norvegia.
De altfel, Kongsberg este compania care se ocupă acum revizia generală, reparaţiile și aducerea la standardul M6.5.2 a celor 32 de aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de Forțele Aeriene Române din Norvegia.
Kongsberg este o companie deținută majoritar de guvernul norvegian, restul acțiunilor sale fiind tranzacționate la Bursa de Valori din Oslo.
Partenerul norvegian este singurul centru autorizat din afara SUA pentru F-16 la nivel „Depot”. Compania poate să dezvolte o capabilitate unică de mentenanță și reparație F-16, care să includă industria aerospațială și de apărare locală, în sprijinul Forțelor Aeriene Române. În acest moment, Forţele Aeriene Romane au în dotare 17 avioane F-16, adică o escadrilă. Cele 32 de avioane cumpărate din Norvegia vor alcătui alte două.
Mai multe avioane „gata de luptă“
Experții spun că este un pas uriaș pentru industria de armament pentru că România va ajunge un hub regional F-16 Fighting Falcon și va asigura, în centrele de la Aerostar Bacău și Romaero, mentenanța și pentru aeronavele de acest tip din dotarea altor țări din Europa Centrală și de Est.
„Putem spune că prin cele două companii avem tot ce ne trebuie ca să ținem «gata de luptă» avioanele F-16 Fighting Falcon ale Forțelor Aeriene Române, dar și ale altor țări cum ar fi Bulgaria, de exemplu, care este în plin proces de achiziție. Reparațiile și întreținerea avioanelor noastre se vor face mai rapid, iar timpul în care nu sunt disponibile pentru misiuni va fi mult mai mic, fapt care ne crește capacitatea de a riposta dacă este nevoie. Oricum, cele două companii românești vor coopera apropiat și își vor împărți sarcinile. De exemplu, reparațiile mai mari, la motor de exemplu, se vor face cel mai probabil la Bacău, pentru că dacă acestea se fac la București avem o problemă. După o astfel de reparație, testul de zbor este esențial, iar un avion de luptă este testat inclusiv cu urcarea la verticală și asta însemnă o poluare fonică ieșită din comun. Și vorbim de zonele locuite din jurul Aeroportului Băneasa care deservește și Romaero. Deci nu este plăcut. Din acest motiv spun că firma de la București se va ocupa, cel mai probabil, de mentenanță, reparații mai mici, calibrări sau vopsire. Pe de altă parte, acum că au intrat în «afacerea» F-16 Fighting Falcon, este esențial, cred eu, ca Aerostar Bacău și Romaero să treacă la pasul doi și să discute cu reprezentanții fabricantului Lockheed Martin pentru a intra în «clubul» celor care produc unele componente pentru acest avion. Sunt convins că producătorul american vrea să coopereze așa cum face și cu unele companii din Polonia”, a declarat analistul militar Aurel Cazacu pentru „Adevărul”.
Autor
-
Adrian Pavel, redactor PS News. Cu o experienţă de peste 10 ani în presă, Adrian Pavel se descrie ca fiind un împătimit al noutăţilor, practic dependent de ştiri. Încearcă de fiecare dată să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate şi să ofere cele mai calde informaţii cititorilor. Este adeptul zicalei „Nimeni nu e sărac cu duhul, e doar mai puţin informat”.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News