Statul român mai face un pas către reducerea birocrației și a timpului pierdut la ghișee. A fost semnat contractul pentru implementarea unei componente a marelui ghișeu național online – așa-numitul „cloud guvernamental”.
La finalizarea proiectului, românii vor putea obține acte ori autorizații fără să mai stea la cozi, iar toate instituțiile statului vor face schimb de informații mult mai rapid.
Contractul în valoare de 100 de milioane de euro a fost semnat, în format digital, la sediul Guvernului, de preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României și reprezentantul companiei câștigătoare. Într-un an, ar trebui să funcţioneze sistemul care va centraliza toate bazele de date ale principalelor instituţii din țară.
Bogdan Ivan, ministrul Digitalizării: „Avem astăzi zeci de baze de date care nu au un limbaj tehnic comun. Odată cu acest cloud guvernamental, atunci când o persoană are nevoie de obținerea unor documente nu va fi nevoită să meargă ea la 7 instituții sau la 3 instituții, ci ele vor comunica deja între ele, urmând ca omul, beneficiarul final, doar să primească rezultatul solicitării sale într-un termen cât mai scurt atunci când ea se adresează unei instituții publice”.
Cel puțin 30 de aplicații și sisteme IT vor fi la comun.
Dragoș Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României: „Serviciile publice vor fi mai ușor de implementat, într-un termen mai scurt, nu o să mai pierdem timp în analiză și achiziții individuale de infrastructură pentru fiecare instituție”.
Costul întregului proiect de digitalizare este de 572 de milioane de euro, bani din PNRR.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News