Piaţa medicamentelor pentru răceală, tuse şi alergii a depăşit 1,1 miliarde de lei în 2023, cu 40% mai mult faţă de 2019, când era la 816 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piaţă Euromonitor International.
Parasinus, produsul companiei Haleon (fosta GSK Consumer), este cel mai vândut, chiar peste brandul vedetă al britanicilor de la Reckitt – Nurofen.
„Întoarcerea la normalitate duce la creşterea răspândirii viruşilor“ – aceasta este concluzia analiştilor Euromonitor, care explică faptul că pacienţii români şi-au cumpărat produse pentru răceală şi gripă ca prevenţie pentru sezonul rece.
În plus, o altă tendinţă din piaţă este ca pacienţii să cumpere produse care acoperă o zonă mai mare de simptome în acelaşi timp, cum sunt cele care se adresează febrei, nasului înfundat, durerilor de cap.
„Oamenii preferă aceste medicamente pentru că pot trata simptome multiple în acelaşi timp, ceea ce le permite să revină la activităţile zilnice mai uşor. Este, de asemenea, mai convenabil şi mai ieftin să cumpere o singură cutie de medicamente faţă de mai multe produse pentru tuse, nas înfundat sau durere“, potrivit specialiştilor Euromonitor.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News