Consumatorii nu trebuie să spună companiei feroviare franceze SNCF dacă folosesc etichetele de gen domnule sau doamnă atunci când cumpără un bilet online, a decis astăzi cea mai înaltă instanță a UE de la Luxemburg, scrie Euronews.
Mousse – care militează pentru drepturile LGBT+ – a susținut că solicitarea de la consumatori a unui titlu, care corespunde identității de gen, nu îndeplinește cerințele Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) privind minimizarea păstrării datelor. Actul obligă companiile să colecteze cât mai puține date posibile despre o persoană vizată.
SNCF a declarat că identificarea sexului clientului îi permite să personalizeze comunicările și să adapteze serviciile, cum ar fi oferirea accesului la vagoane exclusiv pentru femei în trenurile de noapte.
În 2021, CNIL a respins plângerea Mousse, susținând că practica nu constituie o încălcare a GDPR. Asociația a contestat această decizie la Consiliul de Stat francez, care, la rândul său, a solicitat Curții de Justiție a UE o clarificare.
Curtea s-a pronunțat acum în conformitate cu o opinie a avocatului său general Maciej Szpunar din iulie anul trecut, care a susținut că „personalizarea comunicării comerciale pe baza identității de gen prezumate în funcție de titlul unui client nu este indispensabilă pentru a permite încheierea unui contract de transport feroviar”.
În mod alternativ, compania feroviară ar putea alege să comunice pe baza unor expresii generice și incluzive atunci când se adresează unui client, „care nu au nicio corelație cu identitatea de gen prezumată”, a declarat instanța.
Asociația Mousse a afirmat într-un comunicat că „cetățenii europeni o pot acum invoca în fața instanțelor naționale, iar toate entitățile publice și private sunt obligate să se conformeze. În termeni practici, această hotărâre are efecte directe, dar deschide, de asemenea, ușa unor efecte indirecte care anunță progrese majore pentru drepturile LGBT+ în întreaga UE.”
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News