Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) intră în vigoare. Ce obligații au clienții magazinelor?

Sursa foto: captura

Românii vor face de acum înainte cumpărături într-un mod mai responsabil. Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) a ambalajelor intră în funcțiune pe 30 noiembrie. Este vorba de o măsură mult-așteptată, care teoretic ar trebui să aibă efecte vizibile pe termen lung în ceea ce privește rata de colectare și reciclare a deșeurilor în România.

În teorie, Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) e destul de simplu. Clientul va plăti la magazin o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată de apă, suc, bere, cidru sau vin. Ulterior, el va putea reveni cu ambalajul gol, ca să-și recupereze cei 50 de bani.

În funcție de agentul comercial, cumpărătorul va lăsa ambalajul fie la un ghișeu, fie într-un punct anume de colectare, cel mai probabil la un aparat automat, unde va primi la schimb ori bani cash ori un voucher valoric, pe care îl va putea folosi ulterior la alte cumpărături.

Important de reținut e că pot fi returnate doar acele ambalaje care vor avea pe etichetă sigla specifică. Și tocmai aici intervine o problemă: producătorii nu sunt pregătiți 100% în acest moment să introducă pe piață recipiente cu noile etichete. Asta înseamnă că o perioadă, vor circula pe piață în paralel vechile și noile ambalaje.

Pe lângă asta, ar fi și problema depozitării ambalajelor propriu-zise, pentru că unele magazine, mai ales cele mici, nu vor avea un loc special amenajat pentru colectarea lor, așa cum se va întâmpla în supermarketuri și hipermarketuri. Nu de alta, dar agentul comercial va trebui să depoziteze undeva ambalajele goale, până când ele vor fi preluate și duse la centrele de sortare și numărare, pentru a se ține o evidență clară a lor.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL