VIDEO Bucureștiul, sufocat de trafic: Stelian Bujduveanu promite pasaje, bulevarde noi și transport public prioritar

Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei, în studioul Puterea Știrilor
Stelian Bujduveanu, în cadrul emisiunii Puterea Știrilor cu Marinela Angheluș, despre proiectele de infrastructură din Capitală

 

Primarul interimar Stelian Bujduveanu afirmă că 80% din lucrările de infrastructură vor fi gata până la anul, insistând că adevărata soluție pentru București rămâne prioritizarea transportului în comun.

 

Traficul din Capitală, o problemă mai mare decât termoficarea

În cadrul emisiunii Puterea Știrilor cu Marinela Angheluș, primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a recunoscut că traficul a devenit cea mai presantă problemă pentru bucureșteni.

„Traficul afectează mai mult decât termoficarea pentru că este permanent, nu apare ca o avarie, ci este o situație constantă în București”, a declarat acesta.

 

Reabilitarea șinelor de tramvai și a canalizărilor

Cel mai amplu proiect de infrastructură aflat în derulare vizează reabilitarea a 150 km de linii de tramvai, din care 50 km datează din anii ’70.

„Avem 385 de milioane de euro din fonduri europene. La 80% dintre proiecte termenul este de 12 luni, mai puțin două linii unde refacem și canalizările, acestea urmând să fie gata în doi ani”, a precizat Bujduveanu.

 

Pasaje și bulevarde pentru zonele blocate

Printre proiectele strategice menționate se numără pasajul Petricani, realizat în colaborare cu sectorul 2 și Ministerul Transporturilor, pentru a descongestiona nordul Capitalei.

„Dacă nu facem pasajul, bulevardele noi nu vor funcționa, se blochează într-un dop”, a explicat edilul. Totodată, sunt în lucru extinderea Bulevardului Ghencea, pasajul Avionului, precum și reabilitarea pasajului Lujerului.

 

Rolul sectoarelor în infrastructura Capitalei

Primarii de sector contribuie și ei la planurile de fluidizare a traficului. Sectorul 4 pregătește un al treilea pasaj pe inelul median sudic, Sectorul 2 lucrează la Doamna Ghica, Sectorul 3 a finalizat pasaje la ieșirea din oraș, iar în Sectorul 1 se discută reabilitarea podului Băneasa.

„Toate aceste proiecte sunt reale, chiar dacă par ambițioase. Ele sunt în lucru de ani de zile”, a subliniat Bujduveanu.

 

Transportul public, singura soluție viabilă

Soluția nu este însă doar realizarea marilor proiecte de infrastructură, consideră edilul, care spune că, în București circulă 1,7 milioane de mașini înmatriculate, plus alte 300.000 care intră zilnic din afara orașului.

„În această mare de mașini, avem o singură scăpare: prioritizarea transportului în comun. Nu cred că bucureștenii trebuie forțați să renunțe la mașini, soluția este să le oferim alternative reale”, a conchis Bujduveanu.

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: