Rezultatele TAROM din 2022 sunt sub cele din anii de dinainte de pandemie, ajutorul de stat întârzie, planul de restructurare încă nu e aprobat de Comisia Europeană, achiziția de noi avioane e sub semnul întrebării. Cât timp va mai avea România o companie aeriană de stat?
La sfârșit de noiembrie, eu și soțul meu am decis să plecăm câteva zile la Londra. Să profităm de cele două zile libere, Sf Andrei și Ziua Națională. Și am și început să căutăm bilete de avion. Plecare din București, pe 30 noiembrie, cu întoarcere pe 3 decembrie.
Am intrat pe site-ul TAROM, cu gândul că e mai simplu de ajuns în capitala Marii Britanii de pe Heathrow, aeroport conectat la magistrala de metrou.
Am selectat perioada dorită și am obținut oferta: 1.582 de euro, două persoane, cu bagaj de cală și alegerea gratuită a locului.
Ni s-a părut enorm, așa că am căutat alte variante pentru aceeași perioadă. Prețurile la celelalte companii care zboară până la Londra încep de la 275 de euro dus-întors, pentru două persoane, cu bagaj de mână și fără locuri rezervate, cu aterizare pe Stanstead. De aproape șase ori mai ieftin decât un drum cu TAROM. Cel mai probabil, ați trecut prin situații similare. Am căutat explicația.
Istoria TAROM, de la mărire la decădere
Compania românească de stat are, de câteva zile, un șef nou. Al 17-lea în 7 ani. La mai bine de 100 de ani de la înființarea acestei companii și la 69 de existență, o donație de un leu de la fiecare român este soluția de salvare a companiei găsită de sindicat.
Cu o flotă de doar 18 aeronave, care ar putea rămâne în curând 10, TAROM renunță la tot mai multe destinații. Chiar și la Londra, spun sindicaliștii, începând de anul viitor, acolo unde are, de zeci de ani, un slot închiriat pe aeroportul Heathrow, cum doar companiile cu tradiție mai au.
În ultimii doi ani, a primit ajutoare de stat sau garanții de peste 120 de milioane de euro. Nu sunt de ajuns. Pentru salvare ar fi nevoie de aproape patru ori mai mult, așa cum au estimat autoritățile. Altfel, viitorul companiei românești cu o istorie de un secol este incert.
„Cu sprijinul financiar al Băncii Marmorosch Blank, a statului francez și a mai multor țări europene, Pierre de Fleurieu, un erou al aviației de luptă, a proiectat și înființat Compania de navigație aeriană franco-română. Prima companie aeriană cu adevărat europeană care, din 1922, și-a extins rețeaua de la Paris la Istanbul”- scrie Maryla Boutineau, autoare a mai multor cărți despre aviație. Compania franco-română e la originea Air France și a TAROM.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News