Tehnologie de ultimă generație folosită pe șantierul lotului 3 din Autostrada Moldovei. Primul tablier metalic, montat

Sursa foto: captura video

Un pas important în construcția Autostrăzii Moldovei: primul tablier metalic a fost montat pe Lotul 3, folosind o tehnologie avansată, întâlnită și în construcția zgârie-norilor.

Primul tablier metalic de pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (tronsonul Ploiești–Buzău) a fost montat cu succes, anunță secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu. Acesta a fost produs în România, de o companie cu capital integral românesc, folosind o tehnologie robotizată de ultimă generație, sudarea sub strat de flux (SAW – Submerged Arc Welding).

Această tehnologie este utilizată la nivel internațional în construcția recipienților sub presiune, a navelor, podurilor, zgârie-norilor și altor structuri cu portanță mare. Potrivit reprezentanților, procedeul de sudare sub strat de flux „se aplică în cazul sudării recipienţilor sub presiune, în industria navală, a construcţiilor civile, poduri, zgârie-nori, în industria grea, în general la fabricarea elementelor structurale cu portanţă ridicată.

Lotul 3, aflat între localitățile Pietroasele și Buzău, a depășit 40% progres fizic. Până acum a fost finalizată montarea tablierului metalic la un prim pasaj care traversează DN2B, o structură compusă din trei deschideri și cu o greutate totală de 419 tone.

Pe șantier au început să sosească și componentele pentru următorul pasaj, iar ultima montare a acestora este estimată pentru luna iunie. „Se lucrează la toate structurile, dintre care 3 necesită montarea tablierului metalic”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook. De asemenea, „se execută lucrări pe întregul amplasament al șantierului, fiind desfășurate inclusiv lucrări de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment și lucrări de așternere a asfaltului”, precizează acesta.

Lucrările la acest lot au început vara trecută și includ următoarele obiective principale:

  • 13,9 km de autostradă;
  • 2 noduri rutiere;
  • 8 poduri și pasaje, dintre care unul de o complexitate tehnică ridicată (1260 metri lungime);
  • 1 parcare (pe ambele sensuri) de tip S3;
  • 1 Centru de Întreținere și Coordonare;
  • perdele forestiere pe o suprafață de 35,6 hectare;
  • 12 spații pentru încărcarea autoturismelor electrice.

Construcția avansează rapid, iar autoritățile își propun să respecte calendarul lucrărilor stabilit.

Cteste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: