Topul oraşelor din România care domină piaţa spaţiilor moderne de retail

Piaţa magazinelor moderne acoperă 33 de localităţi din România. Cele mai mari suprafeţe sunt în Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca, conform comunicatului remis redacţiei de către Fortim Trusted Advisors.

Potrivit sursei citate, în top 5, alături de primele 3 oraşe şi de Iaşi va intra şi Craiova după deschiderea unui nou centru comercial. Suprafaţa din oraş va ajunge la 160.900 mp.

Nicolae Ciobanu, Managing Partner – Head of Advisory la Fortim Trusted Advisors declară că: „2023 este un an de expansiune, estimăm că se vor deschide 17 parcuri noi de retail şi cinci noi mall-uri, în România, cu o suprafaţă totală de peste 300.000 mp. Cele mai multe magazine noi, prezente în viitoarele retail parcuri, sunt din reţelele Lidl, Pepco, CCC, Jysk, C&A, Fressnapf, Kik şi Dr. Max. Există însă şi branduri noi de magazine, care intră pentru prima dată în România. Cel mai aşteptat este Lefties, cu articole de îmbrăcăminte la preţuri reduse, care face parte din reţeaua Inditex, ce deţine brandurile Zara, Bershka, Pull&Bear şi Stradivarius. Primul magazin Lefties se va deschide în Promenada Craiova şi are cel mai mare potenţial de extindere”,

Conform comunicatului Fortim, Bucureştiul deţine un sfert din suprafaţa spaţiilor comerciale moderne la nivel naţional.

Se mai arată în comunicat faptul că, în 2023, dezvoltatorii vor livra 220.584 mp în toată ţara, iar oraşele în care apar noi parcuri de retail sunt: Vaslui, Giurgiu, Turda, Sibiu, Lugoj, Slobozia, Cisnădie.

În legătură cu domeniile în care au fost înregistrate creşteri, Nicolae Ciobanu a declarat că: „Cea mai mare creştere a vânzărilor s-a înregistrat pe segmentul produselor farmaceutice, cosmetice şi de parfumerie, de plus 24% şi pe locul doi cel al produselor de îmbrăcăminte, plus 10,4%. Acest lucru se datorează şi dezvoltării accelerate a reţelelor de magazine din parcurile de retail, care s-au extins tot mai mult în inima comunităţilor, ajungând şi în cartierele noi dezvoltate în ultimii ani, la periferiile marilor oraşe, dar şi în oraşele mai mici, cu până în 10.000 locuitori. Astfel, s-au schimbat obiceiurile de shopping şi cumpărătorii au acces la mai multe tipuri de mărfuri, atunci când se aprovizionează cu alimente. În următoarea etapă, se vor extinde în acelaşi mod şi magazinele de decoraţiuni şi mobilier, în intenţia de a ajunge cât mai aproape de consumatori”.

Citește mai mult pe bursa.ro

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: