De tema că își vor pierde clienții odată cu tăvălugul scumpirilor provocat de noile taxe, comercianții au început să se întreacă în oferte. Unele lanțuri de magazine rambursează creșterea de TVA clienților, iar altele vin cu discounturi semnificative pentru alimentele de bază. Promoțiile vin în contextul în care consumul este în scădere, cu alte cuvinte, oamenii nu mai cumpără ca în alți ani. Lucru care se simte și în piețe, acolo unde producătorii spun că ajung să arunce marfa pentru că nu fac vânzări. De cealaltă parte, românii își calculează bugetele dar și ce vor tăia de pe listele de cumpărături de mâine, atunci când se aplică toate majorările.
Producătorii din piețe încearcă să-și vândă marfa, însă românii rămân fideli listei stabilite de acasă. După ce alimentele s-au scumpit cu aproximativ 40% în ultimii trei ani, de mâine vor crește din nou, cu cel puțin 2%, din cauza majorării cotei TVA. Aceste creșteri vor afecta și mai mult puterea de cumpărare, deja redusă.
– Nu ne mai permitem să cumpărăm ce voiam înainte sau tot ce ne dorim. În loc de 2 kilograme am luat unul.
Consumul este în scădere, lucru care se vede și în statistici. Ultimele date arată o scădere cu 1,5% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut. La tarabe se simte mai puternic scăderea.
Măcelar: Vânzările au scăzut cu 50% în perioada asta pentru că s-au anunțat acele scumpiri și lumea nu a mai venit la cumpărături. Vom vedea, tragem linie la final și dacă nu mai putem, nu mai stăm.
Producător: 700-800 de lei îți rămân ție după ce scazi costurile, atât, nu rentează. Multă marfă se aruncă, nu o vinzi în două trei zile și o arunci.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News