Vacanțele vor fi asigurate prin două fonduri de garantare

Sursa foto: ANAR

Agențiile de turism din România și companiile care vând bilete de avion vor avea fonduri de garantare, astfel încât să poată asigura returnarea integrală a banilor plătiți de clienți, în caz de faliment. Inițiativa a pornit de la Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), care a-nceput demersurile pentru crearea celor două fonduri de garantare, având o primă discuție cu conducerea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, la începutul săptămânii. Modelul este preluat din alte țări europene care au aceste mecanisme de asigurare pentru banii plătiți de clienți. Media falimentelor agențiilor de turism este de 1 pe an. Pentru început, guvernul ar trebui să asigure cel puțin 2 milioane de euro, de la bugetul statului, pentru primele trei luni de funcționare a fondurilor de garantare.

În cadrul întâlnirii cu reprezentanții Ministerului Economiei, ANAT a solicitat elaborarea unui act normativ referitor la Fondul de garantare a insolvenței și falimentului agențiilor de turism, respectiv Fondul de garantare a biletelor de avion. Nevoia unor astfel de fonduri de garantare a fost discutată de mai multe ori, dar până acum nu a fost niciodată aplicată.

Un astfel de mecanism funcționează în piața polițelor RCA, pentru care Fondul de Garantare al Asiguraților (FGA) le plătește păgubiților banii pe care ar fi trebuit să-i primească pentru reparațiile mașinilor și pentru alte tipuri de daune de la firmele de asigurări care au dat faliment în ultimii ani.

Agențiile de turism care dau faliment pot înapoia doar o parte din banii clienților, în lipsa acestui tip de mecanism care funcționează în multe țări, iar crearea fondului va contribui la creșterea gradului de încredere al clienților în agenții.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: