Vin scumpirile. Producătorii cresc prețul alimentelor peste normal. Plafonarea expiră la finalul lunii

Sursa foto: Facebook

Comercianții mici și mijlocii din România au semnalat o creștere peste normal a prețurilor la producătorii și procesatorii de alimente din România, deși legea plafonării se aplică în continuare.

Într-o discuție legată de refuzul Carrefour de a mai vinde produse Pepsi în Franța, pentru că acestea sunt prea scumpe, Feliciu Paraschiv, vicepreședinte al Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), a declarat pentru B1 TV că ar fi de dorit ca și marile lanțuri de supermarketuri din România să refuze vânzarea produselor nejustificat de scumpe: „Noi ne-am dori ca lucrul acesta să se întâmple și pe piața din România, pentru că în ultima perioadă ne confruntăm cu creșteri foarte mari de prețuri”.

„Noi observăm, pe de altă parte, faptul că și anumiți producători, din păcate, cresc prețurile mai mult decât ar fi normal. Putem să salutăm cumva ideea făcută de cei doi mari retaileri din Franța și eu mi-aș dori să se întâmple cumva și la noi, pentru că anumite legi date de stat, în tendința lui de a plafona prețurile, și aici mă refer la OUG 67, cu legea plafonării, au scos la iveală niște fenomene destul de ciudate”, a declarat Paraschiv.

În ce privește plafonarea prețurilor la alimente, care se aplică până la 31 ianuarie, Paraschiv a spus că aceasta a provocat o serie de „fenomene paradoxale”:  „Un producător de ulei vinde un ulei low cost cu 6 lei sau cu 5,5 lei și ajunge în magazine, să zic, cu 6 lei, 6,5 lei, și alt ulei cu 11 lei și ajunge în magazine pe rafturi cu 12 lei. Bun, vine legea OUG 67 și zice, nu mai aveți voie decât nu știu cât adaosul comercial la ulei, și ne trezim că de fapt noi găsim tot la 6-7 lei pe raft și uleiul acela care până acum era 12 lei. Asta ne duce cu gândul, nu cumva prețul acela la ulei de 12 lei, că era el un preț cunoscut, nu cumva era umflat?”.

Aceeași discuție la lapte, nu cumva observăm că laptele intră la un procesator în fabrică, cu aceeași cisternă, de la un producător amărât de lapte unde plătește 2 lei, 2,1 lei, și iese pe poarta fabricii, din aceeași cisternă, un lapte 3,5, cu 7 lei sau cu 6 lei și unul cu 13 lei, diferă doar cutia? De asta tragem și noi un semnal de alarmă, pentru că sunt prețuri crescute la procesatori și la producători peste normal”, a afirmat vicepreședintele ANCMMR.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: