282 de televiziuni si radiouri vor reflecta campania pentru prezidentiale

Un numar de 282 de televiziuni si radiouri au informat CNA privind intentia de a reflecta campania electorala pentru alegerea presedintelui Romaniei, potrivit unor documente postate pe site-ul Consiliului National al Audiovizualului.

Astfel, printre cele 154 de televiziuni care vor difuza emisiuni electorale se numara Antena 3, statiile locale ale Antena 1, B1 TV, Kanal D, Prima TV (statia centrala, de la Bucuresti, si statiile locale), Digi 24 (statia centrala si cele locale), Realitatea TV (statia centrala si statiile locale), The Money Channel, Romania TV si SRTv (statiile centrale si studiourile regionale), scrie mediafax.ro.

De asemenea, 128 de posturi de radio si-au declarat intentia de difuzare a unor emisiuni electorale, intre acestea numarandu-se Europa FM, RFI Romania, Realitatea FM (statia centrala si cele locale) si posturile Societatii Romane de Radiodifuziune. Listele sunt in curs de actualizare de catre CNA si urmeaza sa fie discutate de catre membrii Consiliului.

Campania electorala pe posturile de radio si de televiziune publice si private va incepe pe 3 octombrie, ora 00.00, si se incheie pe 1 noiembrie, ora 7.00, potrivit Deciziei CNA numarul 528 din 11.09.2014 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea presedintelui Romaniei. Pentru candidatii la functia de presedinte al Romaniei, accesul la serviciile publice si private de radio si televiziune este egal si gratuit.

Radiourile si televiziunile care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au avut obligatia sa comunice CNA implicarea lor in campania electorala, pana pe 23 septembrie, printr-o adresa. De asemenea, candidatii au la dispozitie intervalul 24 septembrie – 2 octombrie pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.

In timpul campaniei electorale, programele politice ale candidatilor, opiniile si mesajele cu continut electoral pot fi prezentate numai in urmatoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorala; de dezbatere electorala; informative. Difuzarea in direct si inregistrata a mitingurilor si intalnirilor electorale, a conferintelor de presa si a altor activitati de campanie ale candidatilor este considerata emisiune de promovare electorala. Materialele audiovizuale electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia radiodifuzorilor de candidati pot fi difuzate numai in emisiunile de promovare electorala.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL