Sumele impresionante pe care le plătește George Simion pentru reclame pe Facebook

George Simion, sursa foto: Facebook

George Simion, candidatul AUR la alegerile prezidențiale, are o campanie agresivă de promovare pe Facebook. Simion se promovează în online cu subvențiile de la stat pe care le primește partidul în fiecare an.

Liderul AUR a plătit 118 reclame doar în ultimele 30 de zile și este politicianul cu cele mai multe reclame și cele mai mari sume investite. Pentru aceste reclame, Simion a plătit 237.644 de lei, potrivit datelor puse la dispoziție de Facebook.

Simion, de 8 ori mai mulți bani decât Ciolacu

George Simion are 14 reclame care rulează și sunt plătite cu banii cetățenilor. Cele mai multe reclame sunt despre „planul lui Simion”, pe care AUR încearcă să-l promoveze zi de zi. De asemenea, acesta mai plătește reclame și despre satul românesc sau minerii români. Într-o perioadă în care România ar trebui să se modernizeze și să le ofere cetățenilor condiții mai bune, Simion le spune că satul românesc trebuie să renască.

„Obiectivul de bază al Planului Simion este renașterea satului românesc”, este mesajul unei reclame.

În ultima lună, George Simion a investit de 8 ori mai mulți bani decât Marcel Ciolacu, premierul și președintele PSD. Ciolacu a plătit doar 30.500 de lei pentru 18 reclame, iar Nicolae Ciucă, președintele PNL, a plătit doar 71.017 lei pentru 41 de reclame.

George Simion mai este promovat și de pagina de Facebook a partidului, care a plătit 34.905 lei pentru 70 de reclame, în ultimele 30 de zile. Pagina AUR promovează planul lui Simion și promisiunea că românii vor avea case la prețuri foarte mici. De asemenea, liderul AUR își face publicitate și cu pagina Caravana Medicală AUR, care a dat 23.652 de lei pentru 60 de reclame.

Casele fantomă ale lui Simion

George Simion a inventat marea promisiune că va construi case la prețuri foarte mici. A convins mai mulți români să vină la sediul partidului pentru a semna „contractele”, deși acele case nu există în realitate și nu există nici măcar un proiect pentru construcția acestora. Astfel, oamenii fac contracte pentru a primi promisiuni.

Casele fantomă sunt cel mai frecvent promovate de George Simion pe rețelele de socializare. Publică video-uri și fotografii de la întâlnirile cu oameni, unde le promite apartamente la 35.000 de euro. Această minciună a fost promovată și pe panouri publicitare în toată țara. În total, suma cheltuită pentru promovarea pe panouri se apropie de 1 milion de euro: 450.000 euro între 15 iunie-15 august, 300.000 euro pentru septembrie-noiembrie și 100.000 euro – plățile organizațiilor locale.

Candidatul AUR încearcă să-și cumpere voturile cu promisiunea unor case care nu există în realitate. Simion nu poate face campanie electorală cu niște case inventate. Induce în eroare, înșală și își bate joc de persoanele care într-adevăr își doresc o casă. „Contractul” pus la dispoziție are doar rolul de a colecta datele personale ale votanților: nume și prenume, numărul de telefon, județul în care locuiesc și CNP-ul.

Promisiunea lui George Simion amintește de Dan Diaconescu, care în 2012 promitea 20.000 de euro pentru fiecare român. Sau promisiunea lui Sorin Oprescu cu autostrăzile suspendate, ori promisiunea lui Nicușor Dan cu trenul urban deși nu există cale ferată sau stații.

Câte subvenții a primit AUR

AUR a primit subvenții de la AEP, iar banii îi poate folosi pentru a-și pregăti campaniile electorale. În 2023, partidul lui Simion a primit 17 milioane de lei din banii statului. Când vine vorba de cheltuieli, AUR a cheltuit mai mult decât a încasat. În 2023, partidul lui Simion a declarat cheltuieli de 39 de milioane de lei, cea mai mare parte din bani fiind pentru presă și propagandă. AUR a mai plătit 1,4 milioane de lei și pentru spoturi publicitare la diferite televiziuni.

AUR are o întreagă campanie pe social media, unde încearcă să ajungă la cât mai mulți români. George Simion se promovează prin video-uri pe Facebook sau TikTok și mai ales prin live-uri pe care le transmite de la diferite instituții ale statului. Această strategie l-a ajutat să ajungă cât mai repede la un număr mare de români.

Autor

  • Marius Constantin

    Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: