Startul producției modelului Bigster a crescut ritmul de asamblare pe liniile de producție din Mioveni, uzina Dacia din România, care a ajuns astfel la un volum record, depășind pragul de 8 milioane de vehicule.
Uzina Dacia din România a produs mașina cu numărul 8 milioane, un Bigster Journey de culoare Indigo Blue, de la startul producției în 20 august 1968 și până astăzi. Bigster este al douăzecilea tip de caroserie care este produs în uzina Dacia, începând cu 1100 și 1300, cu toate variantele sale, urmat de Nova, SuperNova, Solenza, Logan, în trei generații, Sandero, trei generații, Logan MCV, până la Duster trei generații. În total, au fost produse șase familii de modele, toate având legătură cu Renault, printr-un contract de licențiere sau direct prin apartenența la grupul francez.
Sursa foto: Dacia
În primele trei decenii de existență ale uzinei, producția acesteia a fost dominată de familia de modele dezvoltată pe baza licenței Renault 12. Dacia 1300/1310 și derivatele sale (1310 Sport, 1320, 1325, Pick-Up), a fost fabricată între anii 1969 și 2006, în aproape 2,3 milioane de exemplare, din care 319.000 de vehicule utilitare.
O nouă generație de modele, proiectată integral în România, a fost lansată în 1995, sub numele Dacia Nova. Pe baza acesteia au fost dezvoltate ulterior modelele SupeRNova (în toamna anului 2000) și Solenza (în primăvara anului 2003).
Primul model complet nou dezvoltat în era Renault a fost Logan, în 2004, care a fost și primul automobil lansate pe piețele europene și internaționale.
Recordul de producție îi aparține modelului Duster. Lansat în anul 2010 și ajuns deja la a treia generație, acesta numără peste 2,6 milioane de unități produse în 15 ani de existență.
Cel mai recent model lansat în fabricație exclusiv la Uzina de la Mioveni este Dacia Bigster, primul SUV de segment C al mărcii, care a intrat în procesul de asamblare având deja peste 13.000 de comenzi, dintre care 1.600 de pe piața din România.
În acest moment, marca Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente. Marea majoritate a vânzărilor se realizează în Europa occidentală, principalele piețe fiind Franța, Germania și Italia.
O a doua uzină a mărcii a fost inaugurată de Renault Group în Maroc, acolo fiind produse, la început, modelele Lodgy și Dokker, ulterior fiind introduse în producție Sandero și Jogger.
Jaloane de fabricație (număr de automobile):
1985 1.000.000
1998 2.000.000
2014 5.000.000
2025 8.000.000
Top 5 game de modele după volumele de fabricație
Duster: 2010 – 2025/2.620.000 unit.
Dacia 1300/1310 (și derivate*): 1969 – 2006/2.280.000
Logan (și derivate**): 2004 – 2025/1.700.000
Sandero/Sandero Stepway: 2008 – 2025/880.000
Jogger: 2021 – 2025/250.000
* Break, 1310 Sport, 1320, 1325, utilitare
**Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-Up
Date cheie Uzina Vehicule Dacia din Mioveni
Anul inaugurării: 1968
Suprafață: 355.000 mp
Cadență de fabricație: 1.357 vehicule/zi
Salariați (efective fabricație): 6.850
Pondere personal feminin: 48% – Top management/ 27%- Producție
Modele produse de-a lungul timpului: Dacia 1100, Dacia 1300/1310 (și derivate), Dacia Estafette, Dacia Nova/SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan (și derivate), Dacia Sandero/Sandero Stepway, Dacia Duster, Dacia Jogger, Dacia Bigster
Pondere export: 90%
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News