Niciunul din cele aproape 100 de centre rezidenţiale din Alba destinate persoanelor vârstnice, cu dizabilităţi şi copiilor verificate săptămâna trecută de către o comisie mixtă nu a fost depistat cu nereguli care să determine închiderea, fiind aplicate în schimb sancţiuni în valoare totală de peste o jumătate de milion de lei, potrivit rezultatelor finale prezentate miercuri într-o conferinţă de presă la sediul Instituţiei Prefectului, potrivit agerpres.
„Au fost verificate, în perioada 10-16 iulie, 92 de centre rezidenţiale din judeţ, din care 40 de centre pentru copii, 27 de centre pentru persoane cu dizabilităţi, 23 de centre pentru persoane vârstnice, 1 centru pentru alte persoane dependente, altele decât vârstnice sau cu dizabilităţi, şi 1 centru neautorizat. Numărul persoanelor rezidente în aceste centre este de 1.401”, a declarat prefectul de Alba, Nicolae Albu.
El a precizat că au fost aplicate 527 de sancţiuni, în valoare totală de 504.700 de lei.
Au fost depistate nereguli ca frigidere cu zone de degradare, calorifere cu urme de rugină, pereţi cu vopsea exfoliată, depozitare necorespunzătoare, zone de îmbăiere cu prezenţă de infiltraţie pe plafon, deficienţe de ordin structural, lipsă autorizaţie DSVSA, DSP, ISU etc.
„În urma acţiunilor de control, nu au fost constatate nereguli care să determine închiderea centrelor rezidenţiale verificate sau relocarea persoanelor asistate la alte centre”, a menţionat Nicolae Albu.
La rândul său, şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Alba, Florin Dogaru, a declarat că nu au fost constatate fapte de violenţă şi de rele tratamente, nu au fost identificate persoane care să prezinte urme de violenţă şi nu s-au înregistrat plângeri din partea beneficiarilor centrelor respective.
De asemenea, potrivit acestuia, din punct de vedere al fluxului financiar, au fost verificate veniturile realizate şi modul de utilizare a acestora şi nu au fost constatate nereguli prin deturnarea de eventuale fonduri.
Un caz mai deosebit a fost înregistrat în oraşul Abrud, la un centru acreditat, dar care nu are licenţă de funcţionare.
„Sunt 22 de beneficiari cu diverse probleme, vârstnici şi cu dizabilităţi. Furnizorul este acreditat, dar nu a depus licenţă de funcţionare. Este acreditat ca furnizor de servicii sociale, dar a încheiat contracte de întreţinere notariale cu fiecare beneficiar, aceştia având şi domiciliul la casa respectivă. Trebuie în termen de 30 de zile să se licenţieze. În cazul în care nu va fi licenţiat, atunci vom face demersurile legale pentru închidere şi relocare”, a explicat directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, Flaviu Cozuc.
El a subliniat că nu au fost identificate de către inspectori probleme de rele tratamente, dimpotrivă, beneficiarii au început să plângă atunci când au aflat că ar putea fi relocaţi.
Referitor la centrul de la Abrud, şeful IPJ Alba, Florin Dogaru, a menţionat că este o sesizare din oficiu care vizează aspecte de evaziune fiscală şi exercitarea unei profesii fără a fi autorizat, fiind deschis un dosar penal.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News