Aplicația Ministerului Afacerilor Interne pentru reclamarea șoferilor agresivi va fi utilă în procent de maximum 5%, este de părere un fost șef al Poliției Rutiere. În același timp, un psiholog, care a încercat să își instaleze aplicația, spune că aceasta este lentă și respingătoare. Experții sunt de părere că, deși modelul a fost copiat din țările occidentale, România nu va putea disciplina astfel șoferii agresivi în trafic.
Amintim că pe aplicația hub.mai.gov.ro – secţiunea ESAR (sesizări abateri rutiere). lansată sâmbătă de Ministerul de Interne, pot fi depuse atât plângeri, cât și probe sau indicii ce pot duce la identificarea șoferilor cu comportament agresiv și violent în trafic.
Lucian Diniţă, care a lucrat timp de 25 de ani în Poliţia Română, iar în perioada 2009-2014 a condus Direcţia de Poliţie Rutieră, este sceptic și critic privind eficiența noii platforme lansate pentru a reduce numărul șoferilor agresivi.
„Ideea este preluată din țările civilizate, din Europa de Vest. În momentul de față, nu știu dacă România e pregătită pentru o asemenea aplicație. Ar trebui să fie eficientă teoretic, însă cum România e o țară imprevizibilă, va fi greu. Gândiți-vă că șoferii agresivi vizați și împotriva cărora ar trebui să se ia măsuri vor face fără îndoială contestații în instanță. Iar acest fapt va aglomera și mai mult instanțele civile. Agresivitatea în trafic este sport național în România. Ar fi fost mai eficient dacă ar fi fost scoși polițiștii pe străzi decât să stai să aștepți sesizări pe o platformă privind șoferii agresivi”, a declarat pentru ”Adevărul” Lucian Diniță.
În opinia acestuia, se ridică semne de întrebare privind eficiența platformei lansate de MAI și pentru că trebuie înființată o structură pentru gestionarea acesteia, cu specialiști care să analizeze imaginile din sesizări și să vadă ce reguli au fost încălcate. Iar aici sunt necesari oameni cu experiență, nu tineri absolvenți de Școli de Poliție fără expertiză practică.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News