BNR: 46% dintre corporații ar fi grav afectate de o depreciere a leului

buget
sursa foto: Pixabay

Ponderea firmelor care nu au contractat credite bancare se menține ridicată (72% dintre companii) după cum arată un sondaj al BNR efectuat printre companii. Dintre cei împrumutați, peste 21% declară că sunt deja afectați de nivelul ridicat al dobânzilor, iar alți 31% dintre respondenți consideră că o majorare cu 1-3% a dobânzilor la lei ar crea dificultăți majore afacerilor. Deprecierea leului este un alt motiv de îngrijorare: corporațiile ar fi mai afectate decâț IMM-urile în acest caz.

Sondajul privind accesul la finanțare al companiilor nefinanciare din România realizat de BNR la finalul lui 2023 surprinde opiniile sectorului real cu privire la: cele mai presante probleme în desfășurarea activității, costul finanțării, implicațiile unei posibile aprecieri/deprecieri a monedei naționale și impactul schimbărilor climatice.

Efectele multiplelor crize suprapuse la care am asistat din 2020 până în prezent se reflectă și în evaluările companiilor nefinanciare, care, de la data ultimului sondaj, semnalează o deteriorare a principalilor factori care influențează activitatea firmei. Companiile autohtone identifică costurile cu forța de muncă ca fiind cea mai presantă problemă cu care acestea s-au confruntat în ultimele șase luni, presiunile provenite din cheltuielile salariale fiind amplificate recent inclusiv de noile majorări ale salariului minim.

Disponibilitatea forței de muncă calificate se menține în topul provocărilor pentru companiile autohtone, această problemă acutizându-se de-a lungul timpului, fiind evaluată în creștere comparativ cu situația de acum doi ani (43% septembrie 2023 vs. 38% septembrie 2021), arată studiul BNR. Încrederea companiilor nefinanciare autohtone în sectorul bancar românesc se menține la un nivel similar evaluării din septembrie 2021 și este preponderent moderată, indiferent de dimensiunea firmei.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL