Buzău: Școli închise, clase desființate din cauza abandonului școlar, transferurilor și exmatriculărilor

Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea

O analiză a Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Buzău, transmisă la solicitarea AGERPRES, arată că în ultimii trei ani au fost închise 38 de structuri aparţinând unor instituţii de învăţământ iar 40 de clase au fost desfiinţate ca urmare a scăderii de la un an la altul a numărului de elevi înscrişi, a abandonului şi a transferurilor la şcoli din afara ţării.

În comuna Mărgăriteşti, şcoala gimnazială funcţionează doar cu o singură clasă de elevi iar la nivelul întregului judeţ, potrivit datelor ISJ, au fost identificate 30 de clase sau formaţiuni de studiu ce cuprind grupe, clase sau ani de studiu în pericol de a se desfiinţa, aflându-se la pragul minim admis de lege în ceea ce priveşte numărul de elevi înscrişi.

 

„În ceea ce priveşte înfiinţarea şi desfiinţarea unor unităţi de învăţământ, reţeaua şcolară a judeţului Buzău a suferit următoarele modificări în ultimii 3 ani: 2021 – 2022 (8 şcoli desfiinţate, 3 şcoli înfiinţate), 2022-2023 (12 şcoli desfiinţate, 1 şcoală înfiinţată), 2023 – 2024 (18 şcoli desfiinţate, 0 şcoli înfiinţate). Instituţiile care funcţionează cu un număr redus de elevi/preşcolari se află în mediul rural, în zone greu accesibile şi supuse fenomenului de declin demografic generat de îmbătrânirea populaţiei, scăderea natalităţii şi migraţie.

Cele mai afectate unităţi şcolare sunt: Şcoala Gimnazială comuna Mărgăriteşti (număr clase – 1, număr elevi – 10), Şcoala Gimnazială comuna Chiliile (număr clase – 3, număr elevi – 23), Şcoala Gimnazială comuna Colţi (număr clase – 4, număr elevi – 26), Şcoala Gimnazială sat Modreni, comuna Valea Salciei (număr clase – 4, număr elevi – 33), Şcoala Gimnazială comuna Murgeşti (număr clase – 4, număr elevi – 40).

La nivelul judeţului Buzău există 30 de formaţiuni de studiu cu efective de elevi ce ating pragul minim admis de lege, în unităţi şcolare care funcţionează cu un număr redus de elevi/preşcolari. Impactul bugetar negativ în aceste situaţii este generat de faptul că finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ cu efective de elevi la limita inferioară este deficitară, realizându-se din costul standard per elev/preşcolar. Există 2 instituţii de învăţământ preuniversitar reînfiinţate ca urmare a sporirii numărului de elevi”, a transmis ISJ la solicitarea AGERPRES.

 

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: