Încă un retailer online intră în insolvență: despre cine este vorba

Sursa foto: Pexels

Tribunalul București a admis joi cererea de intrare în insolvență a retailerului online elefant.ro. Cererea a fost depusă de la finele lunii ianuarie, compania declarând că vrea să propună un nou plan de reorganizare al site-ului.

Conform Tribunalului București, printre creditorii retailerului se numără Patria Bank., Fan Courier, Cargus, Universul Juridic., Didactica Publishing House, Univers Enciclopedic Books, Grup Editorial Litera și Rompetrol, transmite Economedia.

În plus, retailerul online Elefant transmitea în noiembrie 2023 că acţionarii societăţii au renunţat la perfectarea tranzacţiei prin care Evolution Prest Systems SRL, unde Mihai Ispas Pătraşcu, fondator şi CEO al evoMAG este acționar majoritar, urma să dobândească un pachet de acţiuni reprezentând 68,4% din capitalul social al Elefant. Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul Mihai Pătraşcu, a anunțat în luna mai 2023 că voia să cumpere pachetul majoritar de acțiuni al Elefant Online, administratorul retailerului online elefant.ro.

Elefant Online a încheiat anul 2022, cel mai recent pentru care există date financiare, cu afaceri de 183,6 milioane de lei, în scădere cu 20% față de anul precedent, în timp ce pierderea a urcat cu 79% la 27,4 milioane lei. Datoriile se ridică însă la 122 milioane de lei.

Acționarul majoritar al Elefant Online este Millenium Gold Resources Limited, cu 58,83%. Millennium Gold Resources Limited este un offshore din Cipru, activ în România prin intermediul mai multor societăţi. Compania este controlată de Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova, care a fondat Elefant în anul 2010.

În acționariatul Elefant Online se mai găsește și Grupul Catalyst, cu 9,62% din capitalul social, activ în România prin intermediul mai multor societăţi cu activităţi în principal în domeniul IT.

După lansarea sa din anul 2010, retailerul online elefant.ro a ajuns lider pe piața online de carte din România, iar în ultima vreme, până la apariția problemelor financiare, retailerul se dezvoltase precum un „mall online” și marketplace, devenind un jucător semnificativ pe piața de vânzări de bunuri precum parfumuri, cosmetice, jucării și jocuri de societate dar și ceasuri și accesorii.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: