„Vă promitem apă caldă”: Ce s-a ales de mesajele electorale din 2020 ale lui Nicușor Dan

Sursă foto: Inquam Photos / George Călin

În urmă cu 4 ani de zile, Nicușor Dan câștiga alegerile locale din București cu sprijinul indispensabil al PNL. Totuși, campania electorală a edilului a fost rodul imaginației useriste. Principalele afișe electorale de la vremea aceea vorbeau în termeni banali despre ce va face Nicușor Dan dacă va ajunge primar. O promisiune pe cât de simplă, pe atât de complicată, era apa caldă. Mai exact, Dan le promitea bucureștenilor că vor face baie cu apă caldă.

Afiș electoral 2020
Afiș electoral 2020 / sursa – captură foto
Afiș electoral 2020
Afiș electoral 2020 / sursa – captură foto

Promisiuni neonorate

Patru ani mai târziu și bucureștenii tot nu pot face duș cu apă caldă așa cum le promitea Nicușor Dan în campania din 2020. În urmă cu câteva zile sistemul de termoficare al Capitalei s-a confruntat cu cea mai gravă avarie din ultimii doi ani. 40% dintre blocurile din Capitală au rămas fără apă caldă, ca urmare a opririi a două dintre cele patru CET-uri din București.

Problema termoficării în București rămâne una dintre principalele nemulțumiri ale bucureștenilor. Locuitorii Capitalei au fost nevoiți să înghețe în case în iarna dintre 2020 – 2021, dar mai ales în iernile dintre 2022 – 2023 și 2023 – 2024 pentru că ritmul lucrărilor a fost unul foarte lent, asta cu toate că la preluarea mandatului Nicușor Dan beneficiase de o moștenire din partea fostei administrații, respectiv proiectele Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Avariile la rețeaua de termoficare din București au reprezentat una dintre constantele administrației Nicușor Dan. În loc să găsească soluții pentru numeroasele probleme cu care s-a confruntat Termoenergetica, Nicușor Dan a stat cu mâinile în buzunar, promițând la câte o conferință de presă că va face tot ce poate pentru a rezolva problemele bucureștenilor.

Ulterior, până și edilul a trebuit să recunoască faptul că a avut câteva „naivități” în ceea ce privește promisiunile electorale.

„Pe unele, recunosc, am avut anumite naivităţi la momentul în care le-am făcut”, declara Nicușor Dan în legătură cu promisiunile făcute în campania electorală.

De ce au prins la public promisiunile

În acest context, nu putem să nu ne întrebăm de ce aceste promisiuni au prins la public la început? În ciuda faptului că în politica contemporană strategiile electorale s-au diversificat și s-au sofisticat, uneori, cele mai eficiente mesaje rămân cele simple și directe.

Nicușor Dan a câștigat alegerile pentru Primăria Bucureștiului cu promisiuni aparent simple, dar profund tangibile pentru locuitorii orașului. O promisiune simplă precum asigurarea accesului la apă caldă – poate avea un impact semnificativ în cucerirea inimilor și a voturilor bucureștenilor.

Succesul acestui mesaj simplu se datorează mai multor factori. În primul rând, a fost capacitatea sa de a stabili o conexiune directă cu nevoile imediate ale oamenilor. Apa caldă nu este un lux, ci o necesitate de bază pentru un stil de viață sănătos și confortabil.

În al doilea rând, promisiunea de a furniza apă caldă a fost o soluție simplă și clară pentru o problemă complexă. Într-un peisaj politic adesea dominat de retorică complicată și soluții vagi, mesajul lui Nicușor Dan a fost simplu, clar și ușor de înțeles. Această claritate și simplitate au contribuit la creșterea credibilității și atractivității sale în ochii mulțimii.

Doar că astăzi tocmai aceste promisiuni aparent simpliste, dar care au fost în mare măsură neîndeplinite îl pot transforma pe Nicușor Dan în marele pierzător al alegerilor locale.

Autor

  • Robert Manea

    Robert Manea este absolvent al Facultății de Științe Politice din cadrul Universității București și al European Academy of Diplomacy din Varșovia. Are o experiență de peste 7 ani în presa din țară, acoperind subiecte de politică internă și externă.

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL