Locurile de muncă din România pentru care angajatorii găsesc cel mai greu candidați | Salariul de la 5.000 de lei

Sursa foto: Unsplash

România înregistrează cea mai mare rată a șomajului în rândul tinerilor din Uniunea Europeană. Astfel spus, ţara noastră se confruntă cu o lipsă de personal. Există posturi care rămân vacante perioade lungi din cauza faptului că angajatorii nu găsesc candidați.

Specialiștii continuă să fie categoria de candidați cel mai greu de recrutat, în special în domenii precum construcții, financiar – contabil sau producție, acolo unde, în general, angajatorii se confruntă cu un deficit de talente. Cu cât nivelul de specializare este mai nișat, cu atât timpul necesar găsirii candidaților potriviți crește, astfel încât, pentru anumite poziții, închiderea unui proces de recrutare poate dura și până la 5 luni.

„Începând cu anul trecut, am observat o cerere în creștere pentru specialiști din domeniul construcțiilor, ingineri cu experiență în proiecte de infrastructură, instalații ori construcții civile.

Totodată, specialiștii cu profil de vânzări (sales representative, area sales representative / manager, account manager, regional sales manager, key account manager), cei din financiar – contabil (contabil / economist, financial analyst, financial controller), dar și specialiștii din zona de producție (inginer de proces, inginer automatist, inginer mecanic, inginer electronist etc.) rămân în topul celor mai căutați candidați.

Pe anumite segmente, chiar și anul acesta, cererea companiilor este mai mare decât ce oferă piața, de aici și dificultatea în a identifica și a atrage candidații vizați pentru pozițiile deschise în companie”, spune Olivia David, Recruitment Manager în cadrul Skilld, agenția de recrutare a eJobs România.

De la începutul anului și până acum, peste 40.000 de joburi pentru absolvenți cu studii superioare au fost postate pe platforma de recrutare. Aproape 30% dintre acestea s-au adresat specialiștilor din retail. Următoarele domenii cu cele mai multe joburi pentru candidații din segmentul white collar sunt servicii, call center / BPO, financiar – bancar, construcții și IT / telecom.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL