Mihai Constantin: Guvernul a aprobat normele de aplicare pentru Ordonanţa de urgenţă privind testele antidrog

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin, a anunţat joi că Guvernul a aprobat în şedinţă normele de aplicare pentru Ordonanţa de urgenţă ce include prevederi privind suspendarea permisului de conducere până la finalizarea testelor antidrog. Hotărârea este propusă de Ministerele Sănătăţii şi Afacerilor Interne şi conţine norme clare privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor în vederea testării. Potrivit normelor, se înfiinţează o platformă informatică dedicată, pentru realizarea comunicării între instituţiile medico-legale şi unităţile de poliţie, iar de la data operaţionalizării platformei, rezultatele analizelor toxicologice se pun la dispoziţia unităţilor de poliţie prin intermediul platformei informatice destinate acestui scop.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului a declarat că în şedinţa de guvern a fost aprobată Hotărâre care va închide pachetul de reglementări privind siguranţa circulaţiei rutiere. Constantin a precizat că săptămâna trecută a fost adoptată Ordonanţa de urgenţă ce include prevederi privind suspendarea permisului de conducere până la finalizarea testelor antidrog în laboratoarele de medicină legală,

”Guvernul a adoptat astăzi normele de aplicare. Hotărârea este propusă de Ministerele Sănătăţii şi Afacerilor Interne şi conţine norme clare privind recoltarea, depozitarea şi transportul mostrelor în vederea testării”, a spus Mihai Constantin.

El a precizat că, în plus, a fost stabilită modalitatea de organizare a activităţii la nivelul Poliţiei Române şi a instituţiilor medico-legale, pentru respectarea termenului de 72 de ore prevăzut în Ordonanţa de urgenţă 97/2024 aprobată săptămâna trecută.

”La nivelul Ministerului Sănătăţii şi a Ministerului de Interne se va institui o comisie care să stabilească instituţiile medico-legale care efectuează analizezle toxicologice (..) arondarea unităţilor teritoriale de poliţie la aceste unităţi medico-legale precum şi programul de asigurare a permanenţei în zilele de repaos săptămânal, sărbători legale sau în zilele lucrătoare când se acordă zile libere, prin hotărâre a Guvernului.

Purtătorul de cuvânt a menţionat că, pentru o mai bună comunicare instituţională, Ministerul Afacerilor Interne, cu sprijinul Ministerului Sănătăţii, dezvoltă o platformă informatică dedicată, pentru realizarea comunicării între instituţiile medico-legale şi unităţile de poliţie.

”De la data operaţionalizării platformei, rezultatele analizelor toxicologice se pun la dispoziţia unităţilor de poliţie prin intermediul platformei informatice destinate acestui scop”, a mai spus Constantin.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: