Numărul copiilor care merg la grădiniţă şi la şcoală este în ”scădere constantă”, arată în proiectul de ”Strategie Naţională pentru susţinerea părinţilor 2024-2030”, pus, joi, în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei. Începând cu învăţământul preşcolar, unde România reuşeşte să integreze cu peste 10% mai puţini copii decât media europeană şi până la învăţământul liceal, se remarcă o ”tendinţă descendentă” continuă.
”Rata brută de cuprindere în învăţământul preuniversitar (de la învăţământul preşcolar la cel liceal) ca raport din populaţia în vârstă de 3-18 ani a fost de 82,7 %, în anul şcolar 2022-2023, în scădere constantă faţă de anii anteriori, începând cu 2014-2015. Este necesară reluarea unor studii tematice dedicate copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie, realizate de Ministerul Educaţiei, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Reprezentanţa UNICEF România în perioada 2012-2016” se arată în documentul pus în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei.
România nu reuşeşte să integreze în învăţământ un număr la fel de mare de copii ca alte state europene, iar fenomenul se remarcă încă de la învăţământul preşcolar.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News